ערוץ 1 מנסה להעביר משחקים מהמונדיאל לערוצים בתשלום?

הערכות בשוק: רשות השידור, המחזיקה בזכויות של הגביע העולמי בישראל, מנהלת מו"מ עם צ'רלטון על מכירתם של משחקים מהטורניר שייערך בברזיל בקיץ

שר התקשורת גלען ארדן פנה ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, בבקשה שלא להעביר משחקים ממונדיאל 2014 לערוצים בתשלום.

על-פי הערכות בשוק, ערוץ 1, המחזיק בזכויות המונדיאל לשידור בישראל, מנהל משא-ומתן עם חברת צ'רלטון על מכירתם של משחקים מהטורניר בברזיל לשידור אצל מפעילת ערוצי ספורט1 וספורט2.

בפנייתו ליו"ר רשות השידור, ציין ארדן כי טורניר המונדיאל, בו משתתפות נבחרות הכדורגל הטובות בעולם, מהווה חגיגה ספורטיבית אשר חוצה עמים וגבולות, וכי הוא סבור כי כלל הציבור, אשר מימן באמצעות כספי האגרה את רכישת זכויות השידור למשחקי המונדיאל, זכאי להיות שותף לחוויית ספורט ייחודית זו מבלי להידרש לשלם סכומי כסף נוספים על כך.‏

בפנייתו ציין ארדן כי הכוונה היא למשחקים הנערכים במקביל, ובכל מקרה באם יש בעיה של משחקים חופפים, הוא מבקש מרשות השידור להעביר אותם לערוצים הפתוחים לכלל הציבור בישראל.

כזכור, ערוץ 1, מתוקף חברותו באיגוד השידור האירופי (‏EBU‏), זכה לרכוש את כל 64 משחקי המונדיאל במחיר מופחת.‏

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, סבור כי את משחקי המונדיאל שלא ישודרו בערוץ הראשון יש לשדר רק בערוצים פתוחים, כפי שהיה בעבר. ‏היו"ר אף הביע עמדה זו בדיון שנערך השבוע בעניין ויביא הצעת החלטה למליאה הקרובה ברוח זו".

בערוץ 1 לא התייחסו לדבר המגעים עם צ'רלטון.

‏יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שערוץ 1 וצ'רלטון מנהלים עסקאות להחלפת תכנים. רק בקיץ האחרון העביר ערוץ 1 לצ'רלטון משחקים מטורניר גביע הקונפדרציות, ובתמורה קיבל מצ'רלטון 12 משחקים מטורניר יורו 2013 לנבחרות צעירות שהתקיים בישראל. ב-2010 העביר ערוץ 1 לצ'רלטון חלק מהזכויות לשידור אולימפיאדת החורף בוונקובר.