כלל ביטוח רכשה בניין משרדים בסקוטלנד ברבע מיליארד ש'

חברת הביטוח כלל השלימה אמש את רכישת בניין המשרדים 150 BROOMIELAW הממוקם בעיר גלזגו בסקוטלנד ■ מדובר בבניין משרדים בשטח כולל של כ-9,000 מ"ר בתוספת 80 חניות תת קרקעיות

עסקה ראשונה של כלל ביטוח בגלזגו סקוטלנד: חברת הביטוח כלל השלימה אמש (ג') את רכישת בניין המשרדים 150 BROOMIELAW הממוקם בעיר גלזגו בסקוטלנד. הבניין נרכש על ידי חברת הביטוח בעבור כ-42 מיליון לירות שטרלינג (כ-241 מיליון שקל).

מדובר בבניין משרדים בשטח כולל של כ-9,000 מ"ר בתוספת 80 חניות תת קרקעיות. הבניין נרכש כאשר הוא מושכר במלואו לגוף ממשלתי סקוטי. הסכם שכירות זה תקף לעוד כ-10.5 שנים ללא נקודת יציאה. מחברת הביטוח כלל נמסר כי הנכס יירכש במלואו ממקורותיה העצמיים. עוד נמסר כי המו"מ לרכישת הנכס, שעליו פורסם לראשונה ב"גלובס", ארך כחודש וחצי ואין בכוונת החברה להשקיע סכום נוסף בנכס בשיפוץ או בנייה. הנכס מניב כיום הכנסה שנתית נטו של כ-2.82 מיליון ליש"ט. ועל פי צפי חברת הביטוח, מיולי 2019 ועד גמר החוזה ביולי 2024 יניב כ-3.27 מיליון ליש"ט בשנה.

כלל רכשה את הבניין מחברת Standard Life שרכשה בעצמה את הבניין בשנת 2004 בעבור כ-37 מיליון ליש"ט.

אמיר שוסטק, מנהל תחום נדל"ן בכלל, אמר: "בניין המשרדים ממוקם בלב אזור העסקים הבינלאומי בגלזגו, העיר השלישית בגודלה באי הבריטי. הבניין מושכר כולו לגוף ממשלתי שתפקידו להתוות את האסטרטגיה ופיתוח הכלכלה של סקוטלנד. האי הבריטי, המפגין גידול בשיעורי הצמיחה, ממשיך להוות אחד היעדים העיקריים של קבוצת כלל בביצוע עסקות נדל"ן".

כלל ביטוח החלה לבצע רכישות נדל"ן באי הבריטי כבר ב-2009 והיא מחזיקה בנכסים גם בלונדון ומחוצה לה. נכון לסוף שנת 2012 תיק הנדל"ן של כלל ביטוח הגיע לסך של כ-4.2 מיליארד שקל. התיק מורכב ברובו מבעלות ישירה על פרויקטים מניבים בישראל ובאנגליה, והחל מ-2012 גם בשיקגו, ארה"ב, וכן מהשקעה בקרנות גלובליות והלוואות מזאנין. רובו של תיק הנדל"ן האמור, כמו גם הרכישה החדשה כאמור, מיוחס לתיקי העמיתים והמבוטחים של הקבוצה.