אפריקה עברה לרווח של 149 מיליון שקל ברבעון השלישי

זאת לעומת הפסד של 228 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2012 ■ הרווח מהשכרה והפעלת נכסים גדל ברבעון ב-6% והסתכם ב-148 מיליון שקל

אפריקה בשליטת לב לבייב מסכמת היום (ה') את הרבעון השלישי של השנה עם רווח של 149 מיליון שקל לעומת הפסד של 228 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2012. ב-2012, נזכיר, הפסידה החברה 1.396 מיליארד שקל.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים גדל ברבעון ב-6% והסתכם ב-148 מיליון שקל. החברה מסבירה את העלייה בהמשך השיפור בביצועים של קניון "אפימול" במוסקבה, באיחוד לראשונה של הכנסות השכירות של אפי אירופה בגרמניה, בגידול בהכנסות אפי נכסים בקניון "קוטרוצ'ן" ברומניה ובזקיפת הכנסות בגין בניין המשרדים הצמוד לקניון, וכן גידול בהכנסות בנכסי החברה בישראל.

הרווח מפעילות התעשייה צמח ברבעון החולף ב-44% והסתכם ב-36 מיליון שקל, בעיקר בשל עלייה בפעילות בתחום הפלדה בישראל.

מנכ"ל החברה אברהם נובוגרוצקי ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו מסכמים רבעון טוב עבור אפריקה ישראל אשר בא לידי ביטוי בתוצאות טובות בכל החברות הבנות. אנו ממשיכים להתקדם בייזום ופיתוח פרויקטים נבחרים ברוסיה, מזרח אירופה וישראל, אשר יהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של הקבוצה עם השלמתם ויתרמו להשבחת ערכה, תוך הגדלת תזרים המזומנים שיעמוד לרשותה בשנים הקרובות. אנו רואים בסיומו של כל פרויקט יזמי עדות מוחשית לאיכות תיק הנכסים של אפריקה ישראל ואנו מאמינים כי הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות הטמונות בפרויקטים אותם היא מפתחת משקפים את הפוטנציאל הגדול הטמון בפעילותה. אנו ממשיכים לפעול ללא לאות לטובת המשך צמיחתה של החברה ומקווים כי הפעילות העסקית המצוינת של כלל חברות הקבוצה יבואו לידי ביטוי ביתר שאת בתוצאות".