כביש חוצה ישראל מחזירה המכרז למערכות לניטור כלי רכב

המכרז המקורי בוטל ברגע האחרון בהוראת שר התחבורה ישראל כץ על רקע ביקורת כי מדובר במהלך שיוביל להטלת אגרות גודש

חברת כביש חוצה ישראל פרסמה מחדש את המכרז למערכות דור ב' לניטור כלי רכב. המכרז המקורי היה אמור להתפרסם ב-1 בספטמבר אך בוטל ברגע האחרון בהוראת שר התחבורה ישראל כץ על רקע ביקורת כי מדובר במהלך שיוביל להטלת אגרות גודש.

מכרז מערכות הניטור מהווה שלב מרכזי ב"נעים לירוק", ניסוי שיזמו משרד התחבורה ומשרד האוצר במטרה לבחון השפעת תמריצים כספיים על הרגלי הנסיעה של הנהגים.

הניסוי מנוהל על-ידי ועדת היגוי בהשתתפות נציגי אגף התקציבים באוצר, משרד התחבורה ורשות המסים, במטרה לבחון את שינוי שיטת המיסוי על כלי הרכב, משיטת מיסוי המבוססת על צריכת הדלק לשיטת מיסוי "חכמה" שנועדה גם לסייע בניהול הביקושים בתחום התחבורה ועשויה להביא להפחתת הגודש בכבישים ולחיסכון בהשקעת משאבים רבים בפיתוח תשתיות תחבורה.

במסגרת הניסוי נערך פיילוט בו משתתפים כיום כ-600 נהגים. בפיילוט, הנערך במשך שנתיים ממופים הרגלי הנסיעה היומיים של המשתתפים באמצעות טכנולוגיות ניטור קיימות תוך בחינת האפשרות לשנותם בתמורה לתמריצים כספיים.

במסגרת הנוסח המעודכן שומרת חברת כביש חוצה ישראל על דרישתה לרכוש מהזוכים בין 500 ל-1,000 מערכות ניטור דור ב'. מהנוסח הושמטה האופציה שהקנתה למדינה לרכוש עד 140,000 מערכות ניטור.