שר מקסיקני: "המסחר בין מקסיקו וישראל גדל ב-300%"

אידלונסו גואחרדו אמר את הדברים במסגרת סמינר לשיתוף-פעולה עסקי בין ישאל למקסיקו שמתקיים היום במקסיקו סיטי ■ "חייבים להעמיק את ההשקעות הישראליות במקסיקו"

"אנו חברים ותיקים שמתחילים כעת שיתוף פעולה כלכלי חדש", כך אמר שר הכלכלה המקסיקני, אידלונסו גואחרדו, בפתח הסמינר לשיתוף פעולה עסקי בין ישאל למקסיקו שמתקיים היום (ה') במקסיקו סיטי. בסמינר משתתפים 80 מנכ"לים של חברות מובילות בישראל ובראש המשלחת עומד נשיא המדינה, שמעון פרס, שפתח את הסמינר.

"המסחר בין מקסיקו וישראל גדל ב-300% אבל עדיין מדובר בסכום השווה ליום אחד של מסחר בין מקסיקו לבין ארה"ב", אמר גואחרדו. "זה מראה עד כמה הפוטנציאל אדיר. חייבים להעמיק את ההשקעות הישראליות במקסיקו משום שהפוטנציאל הוא עצום", לדבריו.

מה מקסיקו מציעה כדי למשוך השקעות? "תהליך קונסולידציה שהביא ליציבות מאקרו-כלכלית שאיפשר למקסיקו לשרוד את המשבר בצורה טובה יותר", הסביר שר הכלכלה המקסיקני. "כעת, במקיסקו, מצב פיננסי תקין ומאוזן ובנק מרכזי עצמאי הם אינם עוד סוגיות לוויכוח פוליטי".

גואחרדו הוסיף ואמר עוד כי: "יתרה מזו, ב-30 השנים האחרונות מקסיקו פתחה את עצמה למוצרים של כל העולם והצטרפה לגל הליברליזציה בסחר העולמי. לכן, האמינות של מדיניות הפתיחות של מקסיקו חצה מפלגות וראשי ממשלות. כל משקיע מחפש יציבות בדברים הללו. עוד נושא הוא איכות כוח העבודה והצעירות שבו- 60% מכוח העובדה המקסיקני הוא מתחת לגיל 27. כוח העבודה של מקסיקו הוא נחשב ליצירתי ביותר".

לדברי גואחרדו: "אחד האתגרים המשמעותיים של מקסיקו הוא בתחום המזון. אנו הספק הכי גדול של פירות וירקות של ארה''ב. אנו מוכרים להם 2 מיליארד דולר לשנה בגין עגבניות. אבל הפיתוח הטכנולוגי בתחום הזה ניתן לשיפור וישראל יכלה לשחק כאן תפקיד מרכז".