לידיעת חובבי האופנה: המדריך לשופינג מקוון בסייבר מאנדיי

על אף שגם ביומיום אפשר לרכוש בקליק אחד לא מעט פריטי אופנה שווים במחיר אטרקטיבי, סייבר מאנדיי הוא באופן רשמי ומעשי יום ההנחות הגדול ברשת

ה"סייבר מאנדיי", שייערך היום (ב'), הוא הזדמנות מצוינת להפנים ששיטוטי שופינג וירטואליים הם כבר מחויבי מציאות. כמיטב המסורת האמריקאית, החל מאמצע שנות ה-60 של המאה ה-20, יום שישי השחור (Black Friday), היום שלמחרת חג ההודיה (שהתקיים לפני 3 ימים), הוא היום שפותח את עונת המכירות של חג המולד, והוא גם היום שבו קמעונאים רבים רושמים רווחים. היום הזה זכה לכינויו בשל הסימון שהיה נהוג בספרי חשבונות, שבהם הצבע האדום סימן הוצאות והפסדים, והצבע השחור סימן רווחים.

ב-8 השנים האחרונות הצטרף אליו ה-Cyber Monday, המונח השיווקי שהודבק לקניות המקוונות שנערכות ביום שני שלאחר חג ההודיה בארצות-הברית.

הטייטל, שהפך למושג שגור בפי השופהוליקים ברשת, הוטבע לראשונה ב-28 בנובמבר 2005 על-ידי ארגון שיווקי בשם Shop.org, שבמטרה לשכנע אנשים לבצע קניות מקוונות - הפיץ הודעה שתוכנה היה (בתרגום חופשי) "סייבר מאנדי נהפך במהירות לאחד מימי הקניות המקוונות הגדולים של השנה". בהמשך, המונח אומץ באופן רשמי גם בקנדה, בריטניה, פורטוגל, גרמניה, צ'ילה, קולומביה ויפן.

ברוב האתרים, ההנחות האטרקטיביות ממשיכות גם אחרי הסייבר מאנדיי, אך כמו בכל תחרות בריאה, כלל הברזל הוא שכל הקודם זוכה.

הנה כמה מאתרי האופנה שמומלץ בחום לבקר בהם בחגיגת השופינג המקוונת:

yoox.com

* מה: מחלוצי החנויות המקוונות ברשת. האתר מציע נעליים, בגדים, ג'ינסים, תכשיטים ואקססוריז של מעצבים ומותגים אייקוניים, (בלנסיאגה, ז'יל סנדר, אמיליו פוצ'י, קלואה, מארק ג'ייקובס, מוסקינו ורוברטו קוואלי), עם פריטים מלפני שתיים או 10 עונות. מדובר במפלט סודי לגילוי מציאות. שווה להשקיע זמן ולפשפש.

* מדד הסייבר: עד 50% הנחה על פריטי מעצבים נבחרים.

Shoplesnouvelles.com

* מה: בוטיק מקוון המתמקד בזווית הלבישה הפרקטית ביותר של אופנת היוקרה ובפריטי נצח מבתי אופנה דוגמת ונסה ברונו, איסה, אופנינג סרמוני, ואף מציע תוכן שהוא מעבר לערך שיווקי.

* מדד הסייבר: 50% עד 70% הנחה על פריטים רבים, כולל אקססוריז, נעליים ותיקים.

Asos.com

* מה: מאז שהוקם לפני כעשור, הפך האתר הבריטי המהוקצע לאימפריית קניות ברשת, כשהוא מאגד תחתיו מאות מותגים נחשבים.

* מדד הסייבר: כ-25% הנחה על פריטים נבחרים באתר. עד 70% הנחה במתחם האאוטלט המקוון.

Matchesfashion.com

* מה: רשת בוטיקים לונדונית המאפשרת רכישה אונליין של פריטי מעצבים נצחיים של בתי אופנה יוקרתיים דוגמת ז'יל סנדר, לנוון ובוטגה ונטה.

* מדד הסייבר: 30% הנחה על מבחר מגוון של פריטים ואקססוריז.

Etsy.com

* מה: אתר המשמש פלטפורמה מקוונת ליוצרים ואמנים מכל העולם, המעוניינים למכור את עבודותיהם ברשת. בנוסף לפריטי לבוש ייחודיים, ניתן למצוא בו גם אביזרים אחרים מעניינים ומקוריים, בדגש על כאלה המיוצרים בעבודת יד.

* מדד הסייבר: 25% הנחה על יותר מ-80 אלף פריטים נבחרים באתר.

NET-A-PORTER.COM

* מה: מחלוצי אתרי הקניות בתחום האופנה והמפורסם שבהם. משתף פעולה עם מאות מעצבי על, ביניהם גוצ'י, דולצ'ה וגבאנה, אנה סוי, אלכסנדר מקווין ואיב סאן לורן, ושומר על קשר הדוק עם יותר ממיליון מנויות.

* מדד הסייבר: כ-50% הנחה.

ebay.com

* מה: אתר המכירות הפומביות הוותיק ebay נראה כמו אופציה מובנת מאליה מדי בשביל לשקול אותה, אבל המכורים לבידים ישמחו לבקר שם גם בסייבר מאנדיי.

* מדד הסייבר: 20% הנחה על המחיר הסופי לזוכה המאושר.

Pixiemarket.com

* מה: האתר של הבוטיק הניו-יורקי נהנה מהיתרונות של פריטי אופנה קולים ואוונגרדיים במחירים אפשריים, אולי בגלל שמדובר במעצבים פחות מוכרים.

* מדד הסייבר: עד 70% הנחה (עם הורדת הקופון).

oki-ni.com

* מה: זירת אופנה אינטרנטית המאפשרת רכישה אונליין של סניקרס במהדורות מוגבלות לצד גירסאות נדירות לשלל אקססוריז חיוניים במלתחה הגברית. בזכות העיצוב המושקע, המבחר המרשים והפריטים האלטרנטיביים, מדובר בגן עדן לחובבי אופנה.

* מדד הסייבר: 30% עד 80% הנחה על פריטים נבחרים באתר.

האפליקציות הכי שוות

כדי להגיע לדילים השווים באמת, אפילו הקונים המנוסים ברשת נדרשים לעשות קצת עבודת הכנה.

גם אם אתם יושבים מול המחשב שלכם, נצלו היטב את הזמן ותנו לסמארטפון שברשותכם למצוא לכם דילים טובים. לפניכם 3 אפליקציות המרכזות את מיטב הדילים האופנתיים ברשת.

* PriceGrabber

* BuyVia

* TheFind

8 טיפים לרוכשים

לפני שיוצאים למסע קניות פרוע ברשת, יש כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם:

1. דעו מה לקנות: קנייה חכמה בסייבר מאנדיי פירושה לדעת מראש איזה פריטים כדאי לקנות דווקא ביום זה, גם לאחר שהמלאי בחנויות הצטמצם אחרי בלאק פריידיי.

2. השוו מחירים: כדי למצוא את הדיל הטוב ביותר, פשוט הקישו את שם המוצר בשירות Google Shopping שבסרגל החיפוש של גוגל, כדי להשוות מחירים בין כמה ספקים.

3. כפל הנחות: אתרים כמו: GroupOn, RetailMeNot Coupons ורבים אחרים מרכזים קופונים המעניקים הנחה נוספת. במילים אחרות - יש כפל הנחות.

4. בדקו עלויות: גם אם תרצו להזמין מחנויות מקוונות שלא עושות משלוחים לישראל, אתרי משלוח רבים (כמו יושופס, מאסטופ, TNT, ביי2יואסאיי ועוד), מציעים משלוחים חינם בתוך ארצות-הברית ולאחר מכן מספקים את המשלוח לארץ בתשלום של מחיר משלוח מסים. מומלץ לבדוק את העלויות מראש.

5. טוב מדי? היזהרו: גם כאן, הכלל הפשוט ביותר הוא הנכון ביותר: מה שנראה טוב מכדי להיות אמיתי - הוא לא אמיתי.

6. חפשו חנויות מוכרות: עם כל הכבוד למבצעים ולאטרקציות, הקפידו לקנות מחנויות מקוונות גדולות ומוכרות. ספאמרים רבים מנסים לנצל את סייבר מאנדיי כדי להשיג את פרטי האשראי שלכם. ודאו כי כתובת האתר מכילה את הקידומת "https:", המעידה על אבטחה מפני שליפת פרטים אישיים מהאתר, ובכל מקרה כדאי להשתמש בשירות התשלומים הפופולרי והמאובטח PayPal.

7. שמרו את פרטי העסקה: הקפידו לבדוק מהי המדיניות המוצהרת של האתר בנוגע למשלוחים בינלאומיים, להחזרות, לביטולים ולפיצוי במידת הצורך. בנוסף, שימרו את פרטי העסקה ואת מספר ההזמנה.

8. המרת מידות: לא תמיד המידות המופיעות באתרים בינלאומיים מקבילות לאותן המידות הנהוגות בישראל. כדי לדעת מהי המידה המקבילה למידתכם ביפן, באירופה או בארה"ב, כדאי להיעזר במחשבוני המרה שניתן למצוא ברשת.

הגירסה המקומית

על אף שבהשוואה לשוק האופנה הווירטואלי בעולם, השוק בישראל נמצא עדיין בחיתוליו, ב-3 השנים האחרונות נרשמה צמיחה מרשימה של בוטיקים מקוונים, וההיצע הרחב של המעצבים הישראלים מספק בסייבר מאנדיי לא מעט אופציות לרכישת פריטים אהובים במחירים נוחים והנחות אטרקטיביות.

שווה לדגום את האתר של "בל אנד סו", המקום המשתלם ביותר לרכישת ג'ינסים של צ'יפ מאנדיי ועוד מגוון פריטי קז'ואל משלימים. שם מציעים ביום שני את כל הפריטים באתר ב-30% הנחה (המשלוחים בחינם).

בבוטיק המקוון "עדיקה", המכירה החלה כבר ב-29 בנובמבר ותימשך 4 ימים, שבמהלכם תינתן הנחה של 30% עד 70% על פריטים נבחרים באתר.

ב"רוקגלאם" הצעיר והבועט יינתנו ביום שני 30% הנחה על פריטים נבחרים.

כמו כן, שווה לדגום גם חנויות מקוונות כמו "מרמלדה מרקט" (נשים, גברים, וילדים), "סרפן", שמוכרת תמהיל של עיצוב ישראלי מקורי גם לקנייני בוטיקים בינלאומיים, "סטייל ריבר" של מאקו, ואתרים של מותגים בינלאומיים בגירסת הכחול-לבן, כמו התיקים של "באגו" והנעליים של "בנסימון" שיימכרו ב-40% הנחה באתר באותו יום.

סייבר מונדיי
 סייבר מונדיי