תחום אחד בו הפרמיירליג לא מנצלת את הפוטנציאל המסחרי

בדיקה של חברת ייעוץ מצאה: שוק החסויות השמיות על האצטדיונים של קבוצות הליגה הבכירה באנגליה עשוי להכניס כ-75 מיליון ליש"ט בעונה

הפרמיירליג האנגלית היא ליגת הכדורגל העשירה ביותר בעולם ומתמחה בייצור הכנסות גבוהות, אך מתברר שהיא עדיין רחוקה ממימוש מלא של הפוטנציאל המסחרי: האלופה מנצ'סטר יונייטד, לדוגמה, "מפסידה" 16.9 מיליון ליש"ט בשנה עקב אי-מכירת חסות שמית לאצטדיון הביתי שלה, אולד טראפורד. כך מעריכה סוכנות הייעוץ הגלובלית American Appraisal, שבדקה את השווי הפוטנציאלי של מכירת ספונסרשיפ על שמות המגרשים בקרב 20 קבוצות הפרמיירליג.

שתי הקבוצות היחידות כיום בליגה הבכירה באנגליה שיש להן הסכמים כאלו הן מנצ'סטר סיטי וארסנל. סיטי חתמה ב-2011 על הסכם בגובה מקסימלי של 400 מיליון ליש"ט ל-10 שנים עם חברת התעופה אתיחאד איירליינס, אך לא ידוע כמה מתוך סכום העתק הזה מיוחס באופן ישיר לשינוי שם המתקן מסיטי אוף מנצ'סטר סטדיום" ל"אתיחאד סטדיום", וכמה מיוחס לפעילות ספונסרשיפ אחרת של הקבוצה מול החברה. ארסנל, מוליכת הפרמיירליג הנוכחית, חתומה עם "אמירייטס" על עסקה בשווי 150 מיליון ליש"ט, במסגרתה אצטדיונה הביתי ייקרא "אמירייטס" עד 2028, וחסות החולצה הראשית שלה שייכת אף היא לחברת התעופה (עד 2019).

על-פי הבדיקה של American Appraisal, פוטנציאל ההכנסות השנתי של סיטי מחסות אצטדיון הוא הגבוה ביותר בפרמיירליג - 18.23 מיליון ליש"ט. יונייטד במקום השני, וארסנל שלישית עם 6.75 מיליון ליש"ט בלבד בשנה. ליברפול (6.06 מיליון ליש"ט) וטוטנהאם (5.76 מיליון) משלימות את החמישייה הראשונה.

בתחתית הרשימה ניתן למצוא את העולה החדשה קארדיף סיטי: שווי חסות שמית למגרש שלה מוערך ב-280 אלף ליש"ט בלבד בשנה.

מנכ"ל American Appraisal, מייק וויבר: "שוק חסויות האצטדיונים בבריטניה עדיין אטרקטיבי פחות משוק חסויות החולצה המשגשג, אך בכל זאת הוא עשוי להיות שווה לקבוצות הפרמיירליג הכנסות של כ-75 מיליון ליש"ט בשנה".