"להיות איתה" נגד "ישראל"

איזו סדרה חדשה יותר טובה - זו של אסי עזר או זו של ישראל קטורזה?

"להיות איתה" נגד "ישראל", יום ב' מ-22:00, ערוצים 2 ו-10

כבר זמן רב שלא התנגשו שתי סדרות ישראליות "ראש בראש" באותו היום ובאותה שעת שידור, וזו ההזדמנות לבחור איזו מהן, אם בכלל, שווה את השלטוט שלנו למחוזותיה.

נתחיל ב"ישראל" (יום ב' 22:15, ערוץ 10): אני מודה שלקח לי יותר מפרק אחד כדי לכתוב על הסדרה הזאת. האמת? אני חייב להתוודות: כבר אחרי הפרק הראשון היה נדמה לי שאני מרגיש לאן העסק הזה הולך, אבל מפאת חיבתי הרבה לישראל קטורזה, נמנעתי מכך.

למען מי שחושב שיש כאן איזו ברית בין שני קצוות הברנז'ה, אבהיר כי אין היכרות אישית ביני ובין קטורזה, ובכל זאת אני מחבב אותו. כקומיקאי, יש בו משהו מאוד אמין שגורם לצופה להרגיש שהפאנצ'ים שלו מורכבים מהחומרים האמיתיים של החיים.

ועדיין, זו כבר הפעם השנייה שבה ניתן לו להרכיב את הפאזל הטלוויזיוני בעצמו ולא רק כאורח בתוכניות של אחרים, והעסק לא מתרומם. נכון, לא מדובר בכישלון קולוסלי כמו במקרה של "משפחת קמיצ'לי": כמעט בכל פרק יופיעו 2-3 בדיחות סבירות - אבל כאן זה נגמר.

ה"ישראליאנה" המוגזמת שנשקפת אלינו מ"ישראל" תפורה בתפרים גסים אף יותר מאלה של המציאות הישראלית עצמה (ותודו שזה קשה). הבדיחות צפויות, רובן לא מאוד מצחיקות, וההרגשה היא שאנחנו צופים בסדרה ישנה עם פאנצ'ים שהצחיקו פעם - שמישהו חימם והגיש.

ממתק כיפי

לעומתו, דווקא אסי עזר בסדרת הביכורים שלו, "להיות איתה" (יום ב' 22:00, ערוץ 2 קשת), מצליח הרבה יותר. "להיות איתה" היא אולי לא סדרה שתחלק את חיי הצופים ל"לפני" ו"אחרי", אבל היא גם לא מתיימרת להיות כזאת, אלא לספק בידור טוב ואיכותי, מעוצב וסקסי, קליל ומסקרן - ממש מסוג הסדרות שפעם היינו מייבאים מחו"ל ושואלים מתי יידעו לעשות גם כאן טלוויזיה שאינה קפוצת עכוז ומנסה להכיל בתוכה כל קונפליקט ישראלי אפשרי.

על אביב אלוש ידענו כבר שהוא שחקן מוכשר עוד מהתפקיד המצוין ב"אלנבי", וגם מארק איווניר לא זקוק לאשרור לכישרונו. לפיכך עיקר ההפתעה היא מרותם סלע: היא הוכיחה אמנם כישרון עוד מהימים שבהם הייתה אבודה באפריקה ואחר-כך באסיה, אבל ב"להיות איתה" היא פשוט נהדרת בתפקיד הדוגמנית הזוהרת שמתחת לקליפה הפרובוקטיבית והנהנתנית שלה מסתתרת אישיות חסרת ביטחון.

אסי עזר מוכיח כאן שאפשר לקחת גם את סיפור המסגרת הבנלי ביותר של רומן בין צעירים משני קצוות הקשת החברתית (היא דוגמנית בינלאומית ובתו של טייקון, הוא אופה בעסק משפחתי מבת-ים) - ולהפוך אותו לאחד הממתקים הכי כיפים על המסך.

אם בתחילה היה נדמה כי ערוץ 10 מנסה לקרוא תיגר על יום שני שנראה כמו "הבטן הרכה" של קשת, הרי שעם "עובדה" (שמבטיחה לנו הערב "תחקיר שירעיד את צמרת המשטרה") ו"להיות איתה", נדמה שלערב הדחקות של ערוץ 10, הכולל את "אמבוש" ו"ישראל", יהיה קשה מאוד להתרומם.