לינדנשטראוס על נתניהו: "נהנתנות זה דבר חמור"

מבקר המדינה לשעבר לגל"צ: "הגדרתי את זה כניצול המעמד הציבורי להפקת טובות הנאה אישיות אסורות" ■ שר האוצר יאיר לפיד לא ממהר לבקר את ראש הממשלה: "אני מנוסה מדי בשביל ליפול בלשוני, אחכה לדוח מבקר המדינה"

מבקר המדינה לשעבר, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, תוקף היום (ג') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות פרסום דוח ההוצאות שלו, וטוען כי מדובר ב"נהנתנות חמורה".

"יש נהנתנות", אמר לינדנשטראוס, יו"ר עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל", בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל. "אני הגדרתי את זה כשיקולים אישיים זרים, או יותר נכון ניצול המעמד הציבורי להפקת טובות הנאה אישיות אסורות... אני פוסל פסילה מוחלטת את הנהנתנות. זה דבר חמור. אני רוצה להביע את תפילתי שכל הבדיקות במקרים האלה יבוצעו כפי שנהגנו לעשות - בצורה יסודית, מעמיקה ובלי משוא-פנים".

בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל התראיין היום גם שר האוצר יאיר לפיד, שסירב למתוח ביקורת על נתניהו בנושא ההוצאות, ואמר כי ברצונו להמתין לבדיקת מבקר המדינה: "אני אחכה למה שיאמר מבקר המדינה. זה הדבר הראוי לעשות. אני מנוסה מדי בשביל ליפול בלשוני, אחכה למבקר המדינה. אגיב אחרי שאקרא את דוח המבקר".

לפיד כן מתח ביקורת על נתניהו בנושא העימות עם ארה"ב סביב הסכם הביניים שנחתם עם איראן, וכאשר נשאל על מטבע הביטקוין אמר: "זה מרתק. אני אדם טכנולוגי בטבעי, אני אוהב מחשבים, אני חי את ההיי-טק - אבל להגיד לך שיש לנו איזו מדיניות מסוימת... אין לנו עמדה למשרד אוצר, מי שמוביל את זה הוא בנק ישראל".

לפיד נשאל אם הוא רכש בעצמו ביטקוין וענה: "לא רכשתי מטבעות, אין לי מניות - כלום".

כתבות אחרונות בנושא:

80 אלף שקל חשבון מים בווילה עם הבריכה של נתניהו

לשכת ראש הממשלה מצטטת את אריק איינשטיין: "מוצצים לנתניהו הדם"

דור שלם לא יכול לקנות דירה - וראש הממשלה מבזבז כספים על נרות