סלינגר מאריכה תקופת חידוש פוליסות סיעוד קבוצתיות

שינוי כיוון מהחלטת קודמה? האוצר הודיע היום כי הממונה מאריכה את התקופה שבה ניתן לחדש פוליסות סיעוד קבוצתיות עד לסוף 2014

האם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, עוצרת את אחד המהלכים המרכזיים שהוביל קודמה, לקראת שינוי כיוון? האוצר הודיע היום כי הממונה מאריכה את התקופה שבה ניתן לחדש פוליסות סיעוד קבוצתיות עד לסוף 2014. בכך היא דוחה ללפחות לתחילת 2015 את כוונת קודמה לאסור חידוש ביטוחים קבוצתיים אלה בשוק הביטוח.

על פי הנחיית הממונה, חברות הביטוח יורשו להאריך ולחדש את הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים עד ל-31 בדצמבר 2014, וזאת במקום עד ה-31 במרץ 2014. באוצר מסבירים כי "החלטת הממונה התקבלה, בין היתר, בעקבות פניות מהציבור שביקשו לבחון אפשרויות נוספות למתן מענה למבוטחים מבוגרים בפוליסות סיעוד קבוצתיות".

ההחלטה לבטל את הפוליסות הסיעודיות הקבוצתיות שלא נעשות על ידי קופות החולים, התקבלה על רקע חשש האוצר מיציבותם של ביטוחים אלה לאורך השנים עם התבגרות אוכלוסיית המבוגרים בהן, והחשש כי הפרמיות בביטוחים אלה יתייקרו כל העת עד אשר הביטוחים הללו יתרוקנו בפועל מתוכנם. ואולם, ההחלטה הגורפת של האוצר הייתה מותירה מבוטחים מבוגרים רבים ללא ביטוח סיעודי, וזאת כשהם מבוגרים ומגיעים לגילאים בהם נדרש ביטוח זה.

לאור כך התעוררה תרעומת שמבוטחים רבים נזרקים על ידי האוצר, מבלי שיש להם חלופה אחרת.

פוליסה לביטוח סיעודי נועדה לתת תמיכה כלכלית לאדם הנמצא במצב סיעוד, בו הוא אינו יכול לבצע פעולות יומיות חיוניות או זקוק להשגחה. הרוב המכריע של המקרים הסיעודיים מתרחש בגיל הזקנה. מכאן שעלות הסיכון של ביטוח סיעודי בגיל מבוגר גבוהה בהרבה מעלות הסיכון של ביטוח דומה בגיל צעיר.