מספר קטעים בחוצה ישראל יועברו לאחריות נת"י

ל"גלובס" נודע כי תחזוקת קטעים 19 ו-20 בכביש חוצה ישראל תוצא מידי חברת חוצה ישראל ותועבר לאחריות חברת נתיבי ישראל ■ יו"ר המועצה האזורית רמת נגב: "אני משוכנע שרמת התחזוקה בכביש 6 תיפגע באופן דרמטי"

תחזוקת קטעים 19 ו-20 בכביש חוצה ישראל תוצא מידי חברת חוצה ישראל ותועבר לאחריות חברת נתיבי ישראל, כך נודע ל"גלובס". מדובר בקטע של 33 קילומטרים ממחלף מאחז עד מחלף שוקת שאינו כביש אגרה. "דרך ארץ" החברה הממשלתית האחראית על כביש 6 תיחזקה את שני הקטעים תמורת תשלום שנתי מהמדינה - אך הסכם התחזוקה הגיע לסיומו. לפי הערכות שילמה המדינה לדרך ארץ 10 מיליון שקל בשנה - סכום הנחשב לגבוה ביותר במונחי תחזוקה.

יושב ראש המועצה האזורית רמת נגב שמואל ריפמן אמר הערב ל"גלובס" כי "עם כל הכבוד לחברת נתיבי ישראל אני משוכנע שרמת התחזוקה בכביש 6 תיפגע באופן דרמטי. לצערי באוצר לא מקבלים זאת ואני מקווה ששר התחבורה יתערב. זכותם של תושבי הדרום לקבל את אותה רמת שירות שמקבלים תושבי הצפון, במיוחד כיון שהפוליטיקאים מכריזים על מחוייבותם לנגב".

ריפמן קרא בעבר לממשלה בעבר להפוך את הקטעים לכביש אגרה על-מנת להבטיח כי רמת התחזוקה תישמר. ברמת נגב חוששים כי העובדה שנתיבי ישראל לא קיבלה תוספת תקציב לצורך תחזוקת הקטע עלולה להוביל להדרדרות במצבו.

נתיבי ישראל מתחזקת כיום כ-8,000 קילומטרים כביש בעוד שעבור חוצה ישראל מדובר בכחמישית מקטעי הכביש שבאחריותה. גורמים ברמת נגב אמרו ל"גלובס" כי הרצון של המדינה לחסוך כסף מבטא התנערות של המדינה מאחריותה ועלול לסכן את חיי הנוהגים בקטע הכביש, שהוא עורק התחבורה הראשי לנגב.