יו"ר נמל אשדוד על ועד העובדים: ישבתו? לא יקבלו שכר

גדעון סיטרמן בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס": "העובדים צריכים להבין כמה זה עולה לכיס שלהם כל פעם כשעולה יו"ר ועד שחושב שהכסף גדל על העצים"

יו"ר נמל אשדוד רו"ח גדעון סיטרמן מתח ביקורת על רשות החברות בוועידת ישראל לעסקים 2013 של "גלובס", המתקיימת היום (א') בת"א.

סיטרמן אמר: "שילמנו 330 מיליון שקל דיבידנד במאי 2012 ולפני כן עוד 67 מיליון שקל. לכל אלה שקראו לנו חברה חולה אני אומר: אולי עם כמה חולים כאלה ברשות החברות, הגירעון היה נראה אחרת". יו"ר נמל אשדוד דיבר בפאנל "ניהול אסטרטגי בשווקים משתנים", שבו השתתפו גם ענת גבריאל, יו"ר ומנכ"ל יוניליוור ישראל; אילן ישועה, מנכ"ל וואלה; אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על; גיל שרון, מנכ"ל פלאפון. מנחה הפאנל היה אודי אהרוני, מנכ"ל להב, הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א.

לדברי סיטרמן, נמל אשדוד כבר ערוך לתחרות אם הממשלה אכן תיישם ההחלטה להקים נמל נוסף בעיר: "אנחנו ערוכים לתחרות אם יוקם עוד נמל באשדוד במידה ויאפשרו לנו להתחרות באופן הוגן כולל העמקת הנמל, רכישת מנופים ועוד. יש לנו גם מקורות מימון. אנחנו יכולים לצאת לדרך למרות שאנחנו חברה ממשלתית. אנחנו מנהלים עם העובדים שולחן עגול שבו אנחנו בוחנים באיזה קטעים נוכל לייצר ערך ואנחנו יודעים לעשות ערך בכל ענף וענף - בתי המלאכה, רציפי מתמחים. שלישית, אנחנו יושבים עם הלקוחות. אנחנו יודעים לאיזה קווים הם יגיעו ב-2015 2016 ויודעים להיערך".

סיטרמן התייחס בפאנל גם לכוחם של ועדי העובדים: "אנחנו אומרים לעובדים - הכסף לא גדל על העצים והממשלה לא תספק כסף, גם אם תשבתו. המשחק הזה נגמר. העובדים צריכים להבין כמה זה עולה לכיס שלהם כל פעם כשעולה יו"ר ועד שחושב שהכסף גדל על העצים. בעבר, בגלל העובדים, שתי אניות שהיו צריכות לעגון אצלנו, עגנו בחיפה. הסברתי להם שכמה עשרות עובדים הפסידו 5,000 ברוטו מכיסם האישי. שאלתי את אחד העובדים 'כשאתה הולך לקנות טלויזיה ב-1,500 שקל אתה שואל את אשתך?'; הוא אמר 'כן'. 'ועכשיו כשהפסדת 5,000 שקל שאלת את אשתך?'; הוא השפיל מבט. בחלק גדול מהוועדים והעובדים הדבר הזה הוטמע. יש עדיין כאלה שנלחמים את המלחמה של אתמול. הועדים צריכים לחשוב עסקית וכלכלית ובפועל הדירקטוריון, העובדים וההנהלה מסוגלים לייצר ערך שאפשר להתחלק בו".