המיליארדר קרלוס סלים שוקל להשקיע ב-Gstat הישראלית

ספקית התוכנה והשירותים בתחום העיבוד הסטטיסטי אישרה היום כי האדם השני העשיר בעולם שוקל השקעה של עשרות מיליוני שקלים בחברה בתקופה הקרובה

לאחר שהשקיע בחברת מובלי הישראלית, נמצא המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, שנחשב לאדם השני העשיר בעולם, במגעים להשקעה לפחות בחברה ישראלית נוספת. ספקית התוכנה והשירותים בתחום העיבוד הסטטיסטי, Gstat, אישרה היום כי סלים שוקל השקעה של עשרות מיליוני שקלים בחברה בתקופה הקרובה. סמנכ"ל בכיר בחברה, אורי דוידוביץ', ייצג את החברה במשלחת הישראלית שביקרה בשבוע שעבר במקסיקו ונפגש שם עם סלים ובנו.

Gstat נוסדה על ידי אפרים גולדין בשנת 2001, ועסקה בתחילת הדרך באספקת שירותי ניתוח עסקי (BI) לתעשיות הטלקום והפיננסים בישראל. לפני כשלוש שנים השיקה החברה תוכנת ניתוח סטטיסטית שמבוססת על מודלים מורכבים. למרות שהשוק נחשב לצפוף, הגאות בביקושים לעיבודים סטטיסטיים בנושאים השיווקיים סיפקה לחברה הזדמנויות.

הקשר עם סלים נוצר בעקבות ניסיונות החדירה של Gstat לאמריקה הלטינית, ועסקה במיליוני דולרים עם ספקית התקשורת הסלולארית, Claro הדרום אמריקנית, שהיא חלק מקבוצת אמריקן מוביל של סלים. Claro פועלת במספר שווקים באמריקה הלטינית ו-Gstat אמורה לספק לה פתרונות לניתוח מצב הלקוחות שיסייע לה לשיווק השירותים.

השקעה ידועה של סלים בחברה ישראלית בוצעה כאמור במובלי, בה הוביל לפני כחודש גיוס של 60 מיליון דולר. למרות שהשקעה ב-Gstat אינה ההשקעה הישראלית הראשונה או הבולטת, זו עשויה להיות ההשקעה הראשונה של סלים בחברה ישראלית שמספקת טכנולוגיה בתחום המחשוב הארגוני.