הכוכבים של "אמבוש"

בוגרי "האח הגדול", שפג תוקפם בערוץ 2, עדיין טובים מספיק בשביל ערוץ 10

"אמבוש", יום ב' 21:00, ערוץ 10

עם המספרים קשה להתווכח: "אמבוש" היא אחת התוכניות המצליחות בלוח השידורים של ערוץ 10, ולמרבה הצער זה אומר עלינו הרבה יותר משזה אומר עליה.

אז עם ההצלחה, כידוע, לא מתווכחים, ובכל זאת אנסה: כאשר אני מקבל קומוניקט שמתאר איך "קותי עושה אמבוש לתמיר", אני לא יכול שלא לחשוב על כך שגם קותי וגם תמיר היו שניהם בחורים צעירים ואלמוניים לגמרי. הם יצאו מאלמוניות לא בזכות סדרה שכתבו, אלבום שיצרו, גילוי מדעי או אפילו שער או סל ניצחון מכריעים, אלא בזכות העובדה ששהו במשך 3 חודשים בבית "האח הגדול".

זה לא הפך אותם למפורסמים מספיק כדי להישאר בפריים-טיים של ערוץ 2, רגע אחרי שתמו צילומי התוכנית, אבל זה הפך אותם לסחורה מספיק טובה בעיני ערוצים נחותים יותר, ערוצי נישה.

אין לי דבר אישי נגד השניים, להפך: יצא לי להתארח בעבר בתוכניתו של קותי סבג בערוץ 24, וככל שיצא לי להכירו, מדובר באיש נעים וחביב.

הבעיה היא שכאשר ערוץ 10 מאמץ אותם אל ליבו בתוכנית הפריים-טיים הכי מצליחה שלו, הוא משדר מסר שלפיו מה שהיה טוב לערוץ 2 עד לפני שנה ופג תוקפו, הוא עדיין קטן מספיק בכדי לעבור דרך החורים העבים במסננת של ערוץ 10, להתחמם במיקרוגל ולהיות מוגש לצופים כמנה עיקרית בערוץ.

כך קורה שבעוד ערוץ 10 נלחם, ולפעמים גם מצליח (בעיקר בחדשות ובאקטואליה), להראות סימני חיים בלוח משדרים מקורי, הוא לא נזהר ויורה לעצמו ברגל במסרים שמבהירים לקהל הצופים שכאן מוגשות השאריות שנותרו מהפריים-טיים של הערוץ המסחרי המצליח יותר.