1,500 עובדים פוטרו בתעשייה ברבעון; החלו הפיטורים בלוג'יק

רוב המפוטרים - בענף המזון ■ נשיא התאחדות התעשיינים: גל הפיטורים - בגלל פערי המטבע ו"שחיקה בכושר התחרות של התעשייה הישראלית"

ברבעון השלישי של השנה פוטרו בתעשייה כ-1,500 עובדים - כך עולה מדוח המועסקים בתעשייה, שפרסם היום (ב') האגף למחקר כלכלי של התאחדות התעשיינים. מהדוח עולה, כי עיקר המפוטרים הם עובדים בענף המזון, וכי בענף זה פוטרו ברבעון השלישי כ-410 עובדים. עוד כ-230 עובדים פוטרו ממפעלי בתעשיית המכשור הרפואי; וכ-220 עובדים פוטרו מתעשיית הטקסטיל וההלבשה.

מנתוני ההתאחדות עולה עוד כי בין החודשים יולי-ספטמבר 2013 חלה ירידה של 0.4% במספר העובדים בכל ענפי התעשייה בישראל. זאת, לאחר שברבעון השני של השנה חלה עליה של 0.2% במספר המועסקים בתעשייה, ואילו הרבעון הראשון שלה התאפיין בקיפאון.

הנתונים שפורסמו היום מעידים על ירידה של 0.8% במספר העובדים בענפי הכימיה והנפט; ירידה של 1% במספר העובדים בענף הציוד האלקטרוני לצריכה ותקשורת; וירידה של 1.5% בענף הנייר ומוצריו. לצד הירידה במספר המועסקים בענפים אלה, חלה עלייה במספר ענפים בקבוצת הטכנולוגיה המסורתית: 270 עובדים נוספו ברבעון השלישי לענף העץ והריהוט, וזאת לאחר ששני הרבעונים הקודמים התאפיינו בפיטורי עובדים. עלייה של 2.1% במספר המועסקים חלה גם בענף הדפסת חומר תקשורתי מוקלט.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, צביקה אורן, ייחס את הסיבה לגל הפיטורים לירידה החדה ביצוא, בעקבות פערי מטבע ומה שהגדיר "שחיקה בכושר התחרות אל מול השווקים הבינלאומיים".

החלו הפיטורים בלוג'יק: כ-100 עובדים זומנו לשימוע

החברה שעוסקת בפתרונות טכנולוגיים לאבטחה, לוג'יק, פתחה אמש (א') בהליך לפיטורים של כ-100 עובדים. התוכנית לפיטורי העובדים בחברה שפועלת באזור התעשייה ביקום פורסמה לראשונה ב"גלובס" לפני כשלושה שבועות.

בחברה מועסקים כ-850 עובדים וכאמור, אמש פתחה הנהלת החברה בהליכי הזימון לשימוע של העובדים שיפוטרו משורותיה. על פי הערכות, הליך זה יימשך מספר ימים. יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל של לוג'יק הוא ראש אגף המודיעין לשעבר בצה"ל, האלוף (במיל') עמוס מלכא.

גורמים שמקורבים לחברה הסבירו באחרונה, כי העובדים שעתידים להיות מפוטרים משורותיה פועלים בתחומים הנחשבים בחברה "מסורתיים". זאת, במסגרת התמקדות של לוג'יק בתחומי פעילות חדשים, שהוגדרו על ידה באחרונה כבעלי פוטנציאל צמיחה גבוה, ובהם תחומים כמו אינטרנט אוף טינגס (Internet of Things) וביג דאטה (Big Data).

חרף גל הפיטורים, גורמים המקורבים להנהלת החברה מקפידים להבהיר כי הליך זה אינו מעיד על איתנותה, וטענו כי הרווחיות שלה טובה וכי עומד לזכותה צבר הזמנות גדול מצד לקוחותיה המרכזיים ברחבי העולם. הגורמים אף טענו כי לצד הפיטורים בתחומים ה"מסורתיים", צפויה קליטת עובדים חדשים בתחומים שבהם לוג'יק מתכוונת להרחיב את פעילותה.