חצי מהישראלים: מבינים את הצעירים שעוזבים לחו"ל כי יקר פה

ממצא לא פחות חשוב הוא שצעירים בגילאים 18 עד 29, חילונים ובעלי השכלה, הם אלה אשר טענה זו מקובלת עליהם במיוחד - כך עפ"י סקר מיוחד של "גלובס"

כמעט 6 מתוך 10 ישראלים מאמין שהוא נאלץ להוציא יותר כסף בשנה האחרונה כדי להגן על רמת חייו, ומעל למחצית מקבלים את הטענה כי צעירים עוזבים לחו"ל בגלל קשיים כלכליים - כך עולה מסקר מיוחד של "גלובס" שנערך על-ידי מכון סמית' והוצג אתמול (א') בוועידת ישראל לעסקים, במושב שבו השתתפו שר האוצר יאיר לפיד ומזכ"ל ארגון ה-OECD אנחל גוריה.

על-פי הממצאים, 57% טענו כי ב-2013 הם נאלצו להוציא סכומים גדולים יותר מאשר בשנה הקודמת כדי לשמור על רמת חייהם; ואילו 30% טענו כי ההוצאות שלהם לא גדלו. רק כ-13% מהמשיבים, מתוך מדגם מייצג של 1,000 אנשים, ציינו כי עלות סל הצריכה שלהם ירדה.

המשיבים לסקר התבקשו לציין שני רכיבים שלדעתם עלו בצורה מיוחדת בשנה החולפת וגרמו לעלייה בהוצאות משקי-הבית. כ-55% ציינו את המזון כגורם הברור להתייקרות, 31% ציינו את התחבורה, כולל החזקת רכב, ו-23% ציינו את עלות תחזוקת הבית.

יש לציין כי על-פי סקר אחר שנערך בתחילת השנה עבור ארגון ה-OECD, אזרחי ישראל הם מהמודאגים ביותר בכל הקשור לסיכוי "לגמור את החודש". כמעט 4 מתוך 10 ישראלים מאמינים כי הכנסתם אינה מספיקה להם, ורק ב-5 מדינות אחרות יש שיעור גבוה יותר - אוסטריה, טורקיה, רוסיה, מקסיקו ויוון. שיעור האנשים אשר חשים שהכנסתם לא מספיקה בישראל היא פי שישה מאשר השיעור המקביל בסקנדינביה.

כ-53% אמרו שמקובלת עליהם הטענה שצעירים עוזבים את הארץ בגלל קשיים כלכליים, ואילו 47% דחו אותה.

ממצא לא פחות חשוב הוא שצעירים בגילאים 18 עד 29, חילונים ובעלי השכלה הם אלה אשר הטענה מקובלת עליהם באופן מיוחד. בקרב החילונים, שני שליש ציינו כי הטענה מקובלת עליהם, בין הצעירים השיעור הוא 63%, ואילו בין בעלי השכלה גבוהה 56% אמרו שהם מקבלים טענה זו.

שיעור האנשים שעובדים שעות ארוכות
 שיעור האנשים שעובדים שעות ארוכות

שיעור האנשים שחשים שהכנסתם לא מספיקה
 שיעור האנשים שחשים שהכנסתם לא מספיקה