עשרות עובדים יפוטרו ממרכז הפיתוח של צורן לשעבר בישראל

CSR הבריטית, שרכשה את צורן ב-485 מיליון דולר, מפסיקה את התמיכה בקו מוצרי ה-Coach שמספק פלטפורמה למצלמות דיגיטליות, ושהגיע מצורן ■ המשמעות היא פיטורים של 200 עובדים בחברה כולה - וכמה עשרות בישראל

בשנתיים ורבע מאז השלימה CSR הבריטית את רכישת צורן ב-485 מיליון דולר, ידעה החברה הישראלית לשעבר מעט מאוד ימים טובים. ממש בצמוד לרכישה ביצעה הרוכשת סבב פיטורים מסיבי וכעת מגיע סבב פיטורים גדול נוסף. CSR הודיעה אמש (ב') כי היא מתכננת להפסיק את התמיכה בקו מוצרי ה-Coach שמספק פלטפורמה למצלמות דיגיטליות, והגיע מצורן. המשמעות היא פיטורים של 200 עובדים בחברה כולה, וכמה עשרות בפעילות המקומית שירשה החברה בישראל. כיום עובדים בישראל כ-300 עובדים.

CSR, שנסחרת בנאסד"ק לפי 1.35 מיליארד דולר, מפתחת ומספקת מעבדים למטרות שונות, כולל מוצרי אלקטרוניקה שונים, עם דגש על התחום הצרכני וכן בתחום הרכב. החברה ידועה בעיקר באספקת מעבדים בתחום הבלוטות', ומספר רכישות, כולל זו של צורן, הרחיבו את תחומי פעילותה. לאחרונה ביקר בארץ מנכ"ל החברה יופּ ואן ברדן והודיע כי בכוונת החברה להפוך את הפעילות בישראל למרכז המוביל בתחום פיתוח הדיגיטל.

בחברה לא מתכוונים לצאת לגמרי מתחום המצלמות אלא להמשיך ולפתח קנין רוחני בתחום (IP) ולהתמקד בהתקני צילום בתחומים "צומחים" כגון כאלו המיועדים לפתרונות לבישים (wearables). CSR דיווחה כי מהלך הקיצוצים צפוי להפחית כ-30 מיליון דולר מההוצאות התפעוליות שלה בשנת 2014, ומעריכה כי הפגיעה בהכנסותיה כתוצאה מסיום קו המוצרים הזה תעמוד על 20 מיליון דולר בלבד ב-2014, סכום שאינו מהותי לעומת הכנסות כלליות שסביב למיליארד דולר בשנה.

מהחברה נמסר כי "בעקבות ההחלטה לצמצם את פעילות ה-Imaging בחברה, CSR ישראל תפטר כמה עשרות עובדים. החברה תלווה את העובדים בדרכם למציאת עבודה חדשה, ותקצה לטובת העניין מגוון שירותים, כגון: סדנאות חיפוש עבודה בלינקאדין, סיוע בכתיבת קורות חיים, סיוע בהשמה בחברות טכנולוגיות בצפון ובמקביל תעניק מענקי פרישה ו-notice מכובדים, כתלות בגיל ובוותק".