הדולר היציג נקבע על 3.5 ש'; "לחץ גובר על בנק ישראל"

האירו התחזק ל-4.82 שקלים ■ FXCM ישראל: "בנק ישראל כרגע משקיף מהצד, אבל ירידה מתחת לשפל ב-3.48 שקלים עשויה להביא את הבנק להתערב במסחר"

היפוך מגמה היום (ד') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר היציג עלה בכ-0.2% ל-3.503 שקלים, בעוד האירו התחזק כ-0.3% ל-4.82 שקלים. עדיין, המטבע האמריקאי נסחר ברמות שפל של יותר משנתיים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "הדולר-שקל מנסה להתייצב מעל רמות השפל. מצד אחד, הצמד לא נשבר ביממה האחרונה מתחת ל-3.48 שקלים, אך גם לא הצליח לטפס מעל רף 3.5 שקלים, והלחץ נותר כבד. בנק ישראל כרגע משקיף מהצד, אבל ירידה מתחת לשפל ב-3.48 שקלים עשויה להביא את הבנק להתערב במסחר, כדי למנוע מפולת מסוכנת בשער החליפין".

ב-FXCM ישראל מעריכים עוד כי גוברים הסימנים שהבנק הפדרלי בארה"ב יודיע כבר בישיבתו הבאה, ב-17 בדצמבר, על צמצום ראשון בהיקף רכישות האג"ח, וזאת לאחר שביומיים האחרונים שורה ארוכה של חברי 'פד', גם ניצים וגם יונים, התבטאו ואמרו שהתנאים בשלים לתחילת הצמצום. לפי שעה, השווקים לא מגיבים לבלוני הניסוי ההצהרתיים הללו בשלילה, מה שרק עשוי לחזק את הביטחון של חברי הנהלת הבנק בכך שבשלו התנאים למהלך.

"על פניו, האיתותים הללו היו אמורים לחזק את הדולר, אולם כרגע מה שמכביד על המטבע האמריקאי זה בעיקר אהבת הסיכון והביקוש בקרב המשקיעים למטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר. ואולם, ככל שנתקרב לישיבת ה'פד' בשבוע הבא, ההשפעה של שינוי המדיניות האפשרי אמורה להתבטא בהתחזקות הדולר. אולי זו גם אחת הסיבות לכך שבנק ישראל נשאר כרגע מחוץ למשחק", נכתב.

ב-ATARDE מציינים כי "הדולר המשיך להיחלש גם אתמול וסגר באזור ה-3.48 שקלים. יתכן כי מגמת ההתחזקות של השקל תיבלם היום על רקע התחזקות צפויה של הדולר בזירה הבינ"ל שתבוא ככל הנראה כתוצאה מהמשך המימושים בשווקים. כל עוד הצמד נסחר מתחת ל-3.5 שקלים, הלחץ על בנק ישראל הולך וגובר".