חדשות הרכב: כך משווקים כדאיות של מצלמות המהירות

המצגת הסודית של החברה ההולנדית שחושף את כל הסודות על מצלמות המהירות ■ מדובר בעמוד שנטען סולארית, שלא נראה בלילה, שמטרתו להביא להאטה מיידית של התנועה באזורים מסוכנים ■ כמה הוא עולה והאם בכלל יש בו יתרון? שאלה טובה

היום במהדורה חורפית וסוערת של חדשות הרכב בגלובס TV: האם פורד מנסה לשנות את ה-DNA של הפורד מוסטנג ולשלב באייקון האמריקאי מנוע היברידי? הסקציות על איראן מוסרות ויצרניות צרפתיות מסתערות לתוך הוואקום שנוצר; נהיה עם פיסת היסטוריה שברוח התקופה עושה נהמות של קאמבק ומקלארן עושה שרירים עם מכונית קונספט בדמות ה-12 סי.

אם נסעתם לאחרונה על כביש 6 נתקלתם בוודאי בעמודי ההתרעה החדשים שהוצבו שם. מדובר בעמוד שנטען סולארית, שעליו אור מהבהב במתכונת של אורות ניידת. העמודים האלה נראים למרחוק ביום ובלילה ומביאים להאטה מיידית של התנועה באזורים מסוכנים. וכאן נשאלת השאלה מה היתרון בעמודי מצלמה, שעולים למשלם המסים 300 אלף שקל, אינם נראים כלל בלילה ואין להם ערך הרתעתי?

גם יצרנית המכשירים חברת גאטסו-מטר ההולנדית מודעת לביקורת הציבורית ולקשיים בשכנוע עיריות ומדינות להציב מערכות כאלה בתחומן. על כך ניתן ללמוד מהמצגת של החברה בכנס תחבורה, שהוצגה בחודש שעבר בכנס תחבורה בסעודיה. בפרזנטציה, שמיועדת לסוכנים ולאנשי אכיפה, מונה החברה את יתרונות המערכת ואת "תנאי הרקע" הדרושים להצבתה או למעשה מהן הדרכים היעילות והמהירות לכסות את ההוצאה האסטרונומית.

בין שלל האפשרויות, "יצירת סביבת אכיפה עם סיכוי טוב ללכידה", כלשון המצגת, או במילים אחרות - היכן למקם את המצלמה במקום הטוב ביותר להנפקת דוחות מקסימלית. עוד מהמצגת עולה סעיף המתייחס לגיוס תמיכה פוליטית למצלמות הנקרא "שריון תמיכה פוליטית רחבה ומתמשכת, יצירת תמיכה ציבורית והימנעות מכל קישור פומבי ליצירת הכנסות".

החברה ההולנדית ממליצה גם להקטין למינימום את "משך העיבוד" של הדוחות בבית המשפט, כלומר את המוטיבציה לערעורים.

צפו בתוכנית המלאה...