בורגראנץ' נגד הקניונים: "דורשים מאיתנו שכר דירה גבוה"

יובל אורגד, מבעלי בורגראנץ': "בחלק מהקניונים מקדונלד'ס משלם שני תעריפים של שכר דירה, האחד - אם הוא פועל לבד בקניון, והשני - אם יש לו מתחרים. באים אלינו קניונים ואומרים לנו 'אם אתם רוצים להיכנס, אתם צריכים לשלם את ההפרש'"

יובל אורגד, מבעלי רשת המזון המהיר בורגראנץ', תוקף היום (ד') את הקניונים על רקע מתן עדיפות לרשת המתחרה מקדונלד'ס. לדבריו, חלק מהקניונים דורשים מהרשת שכר דירה גבוה, שיפצה על היעדר בלעדיות למקדונלד'ס.

"בחלק מהקניונים מקדונלד'ס משלם שני תעריפים של שכר דירה, האחד - אם הוא פועל לבד בקניון, והשני - אם יש לו מתחרים. באים אלינו קניונים ואומרים לנו 'אם אתם רוצים להיכנס, אתם צריכים לשלם את ההפרש'. יש כאן סוג של עקיפה, שבה מעלים מחיר למתחרה שרוצה להיכנס, כי יודעים שאם ניכנס המתחרה ישלם פחות. אני לא יודע אם העקיפה הזו חוקית או לא, וזה תפקידו של הממונה על ההגבלים העסקיים", אומר אורגד.

- היכן זה קרה?

"בקניון עיר ימים בנתניה. הם חשבו שהם יהיו הקניון הכי מצליח במזרח התיכון. רצינו מאוד להיכנס במחיר סביר ולא היה אכפת לנו שיהיו רשתות אחרות, אבל עובדתית אנחנו לא שם".

- אתם לא נכנסים לקניון איילון בגלל הבלעדיות של מקדונלד'ס?

"גם אם אין בלעדיות, עדיין יש חשש שמקדונלד'ס יינזק בהכנסות שלו והוא ידרוש פיצוי מהקניון. אני מחכה שיעברו 20 שנה מאז פתיחת הקניון, ואז נוכל להיכנס אליו". מקניון עיר ימים לא נמסרה תגובה.

בורגראנץ' השיקה היום מנה חדשה בתפריט - שלישיית מיני המבורגרים (50 גרם כל אחד), שתימכר יחד עם צ'יפס ושתייה ב-47.90 שקל. אורגד סירב לומר אם השקת המנה באה בעקבות רשת "בורגרים", המבוססת על תפריט דומה. לדבריו, ''המנה מאפשרת לא להתפוצץ במחיר למי שרוצה לאכול''.

אורגד אמר היום כי הוא פסימי באשר לצמיחת המשק בשנה הבאה. "השוק לא נמצא במקום טוב, וגם במזון המהיר רואים קריסה של רשתות. המצב לא מזהיר וכולם מרגישים". מנגד, מגן אורגד על רמת המחירים ברשת ואומר כי מהלך הובלת המחירים ברשתות הקפה ארומה ישראל וקפה קפה הוא מהלך של חוסר ברירה. "אני לא מכיר אנשים שעושים זאת מרצון טוב. קופיקס, עם הרוח הגבית מהתקשורת, גרמה לכולם להסתכל על בתי הקפה מזווית אחרת".

בהתייחס למחירים ברשת בורגראנץ' אומר אורגד: "תצחקו כמה שאתם רוצים, יש כאן תמחור ריאלי של המוצרים, והמרווח שנשאר בסוף לא גבוה. יכול להיות שחלק מהעניין הם מחירי שכר הדירה בקניונים חזקים". אורגד מעריך, כי הרשת תחתום את השנה עם סטגנציה במכירות.

רשת בורגראנץ' מונה 96 סניפים, שרק שבעה מתוכם פועלים בזכיינות. שניים מתוך הסניפים שבזכיינות הועברו לאחרונה לידי הרשת והתהליך צפוי להימשך. "זה תהליך שאנחנו רוצים להמשיך אותו, אבל באופן איטי ונכון".

- האם עוד עשר שנים בורגראנץ' תהיה רשת זכיינית?

"יכול מאוד להיות שכן, אבל יכול להיות שאת הנקודות האסטרטגיות נשאיר כנקודות שימשיכו להיות מופעלות על-ידי הרשת עצמה".

אורגד גם הצהיר, שבכוונת הרשת להרחיב את הפעילות במגזר החרדי ובמגזר הערבי, שבו נחנך לפני שבועיים סניף בשפרעם, המופעל על-ידי זכיין.

תגובת קניון עיר ימים: "אנו לא מתייחסים להסכמים עם לקוחותינו מעל גבי העיתון".