גינדי חוברת לקנדה ישראל לרכישת קרקע בשוק הסיטונאי

החברות צפויות לרכוש במשותף קרקע המיועדת להקמת שני מגדלים בני 592 דירות במתחם השוק הסיטונאי בת"א, תמורת כ-745 מיליון שקל

חברת גינדי השקעות חוברת לקבוצת קנדה ישראל, לרכישת קרקע המיועדת להקמת שני מגדלים בני 592 דירות במתחם השוק הסיטונאי בת"א, תמורת כ-745 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע ל"גלובס" כי הנהלת הדירקטוריון של שתי החברות הציבוריות כבר אישרה את מתווה העסקה המשותפת.

החברות צפויות לרכוש יחד את הקרקע לשניים מתוך 4 המגדלים המתוכננים לקום בשלב השני של פרויקט השוק הסיטונאי בקרן הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין. את השלב הראשון, הכולל 722 דירות וקניון, מקימות החברות גינדי השקעות (25%), משה ויגאל גינדי (25%) ורבוע כחול נדל"ן (50%), שרכשו את הקרקע מעיריית ת"א ותנובה ב-2010. עד כה נמכרו 648 דירות מתוך 722 הדירות בשלב א'. שלב הכנת השלד של הפרויקט צפוי להסתיים במארס הקרוב. ארבעת המגדלים המתוכננים בשלב השני של הפרויקט צפויים לכלול 44 קומות כל אחד וכ-1,200 דירות בסך הכול. בשלב זה מוכרות בעלות הקרקע - עיריית תל אביב ותנובה - קרקע להקמת שניים מתוך ארבעת המגדלים.

לפני חודשיים דיווח "גלובס" כי קנדה ישראל מנהלת מגעים לרכישת הקרקע לשני המגדלים, ב-745 מיליון שקל, לאחר שכבר שילמה על האופציה 3 מיליון שקל. זאת לאחר שגם גינדי השקעות ניהלה מגעים לרכישת הזכויות במתחם, ובעלי השליטה בה הצהירו כי בכוונתם להתמודד על רכישת חלקו השני של המתחם, כהמשך ישיר וטבעי לחלק הראשון שהיא מקימה.

ע"פ הערכות, הרצון לפזר סיכונים, בצד הקושי של חברה אחת לגייס מזומנים לעסקה בהיקף כה גדול, הביאו את שתי החברות להתאחד על מנת לרכוש את הזכויות לשני המגדלים במשותף. רכישת הקרקע לשני המגדלים, המיועדים להקמת 592 דירות, משקפת סך של 1.25 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

מהחברות קנדה ישראל וגינדי השקעות לא נמסרה תגובה.