צה"ל: חלק מבסיסי הקריה וצריפין יפונו עד סוף 2014

כ-450 דונם יפונו מצריפין ויאפשרו לבנות כ-3,500 יחידות דיור; בתל אביב ייבנה מגדל בחלק שיפונה ■ הערכות: פינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ יניב כ-11 אלף דונם, וההכנסה הצפויה למדינה משיווק הקרקעות - 90 מיליארד שקל

צה"ל ומשרד הביטחון מקדימים את מועד הפינוי של חלק מהבסיסים במרכז וצפון הארץ. בין היתר מדובר בחלקו הראשון של פינוי הקריה בתל אביב, החלק הצפוני המכונה 'קרן הקריה' בשטח 9 דונם. שטח זה עתיד להתפנות מוקדם מהצפוי כבר בסוף 2014. מדובר בפעימה הראשונה של פינוי הקריה כאשר בשלב מאוחר יותר יתפנה חלק נוסף הממוקם בצפון הבסיס המרכזי בשטח 25 דונם. שטח נוסף זה יפונה ככל הנראה רק לקראת סוף העשור. נזכיר כי על השטח הראשון, שעל פי גורמים בצה"ל יפונה עד סוף השנה הבאה מתוכנן לקום מגדל מגורים בן 80 קומות.

עוד שני בסיסים שעתידים להתפנות עד סוף 2014 ולאפשר בניית מגורים ותעסוקה הם בסיס קטן בחיפה הממוקם בעיר התחתית, שטח המאפשר בניית כ-100 יחידות דיור חדשות. בנוסף, גם חלק ממחנה צריפין הסמוך לבאר יעקב וראשון לציון יפונה מוקדם מהמתוכנן. מדובר בכ-450 דונם שנמצאים בקרבת באר יעקב שעתידים לכלול בנייה חדשה בהיקף כ-3,500 יחידות דיור. מדובר בהקדמת לוחות הזמנים לפינוי שטחים אלו כאשר עד כה לא היה מתוכנן לפנותם בשנים הקרובות.

נזכיר שפינוי בסיסים אלו מצטרף לפינויי הבסיסים הנרחב יותר שכולל את מחנה צריפין כולו, גלילות, סירקין, תל השומר ועוד. על פי ההערכות, פינוי כל מחנות צה"ל ממרכז הארץ צפוי להניב כ-11 אלף דונם. נכון להיום משרד הביטחון אמון על תכנון שטחים אלו לקראת המעבר ולקראת שיווק הקרקע והבנייה המתוכננת. עוד על פי ההערכות, שטחים אלו בעלי פוטנציאל בינוי של כ-100 אלף יחידות דיור וכ-2.5 מיליון מ"ר לתעסוקה. ההכנסה הצפויה למדינה משיווק הקרקעות, אגרות והיטלים עומדת על כ-90 מיליארד שקל.