אינפרונט רכשה זכויות הסרייה A ל-3 שנים; הסכום: 2.94 מיליארד אירו

חברת השיווק האירופית תאריך את ההתקשרות עם הליגה האיטלקית עד לתום עונת 2017/18, בהסכם שיבטיח לליגה לפחות 980 מיליון אירו בשנה

אחרי מו"מ ארוך, נחתם הסכם השידורים המיוחל של הליגה האיטלקית: על-פי דיווחים בתקשורת של ארץ המגף, הסרייה A וחברת השיווק האירופית אינפרונט הגיעו לסיכום סופי על הארכת ההתקשרות ביניהם, לתקופה של שלוש שנים נוספות.

על-פי ההסכם, שיקבל תוקף החל מעונת 2015/16, אינפרונט תתחייב למכור את הזכויות המקומיות והבינלאומיות של הליגה האיטלקית, ולשלם לליגה האיטלקית לפחות 980 מיליון אירו לפחות מדי עונה, עד תום עונת 2017/18 (סך של 2.94 מיליארד אירו לכל התקופה). במסגרת ההסכם הנוכחי בין הצדדים, הסכום עומד על 900 מיליון דולר.

יש לציין כי שתי סוכנויות שיווק אחרות התחרו עם אינפרונט על רכישת הזכויות של הליגה האיטלקית. מלבד הפרמיירליג האנגלית, שמקבלת כ-5 מיליארד ליש"ט (קרוב ל-6 מיליארד אירו) בשלוש שנים מזכייני השידור שלה - אף ליגת כדורגל אחרת בעולם לא מתקרבת לממדי זכויות שידור כמו באיטליה.

אגב, על-פי ה"גזאטה דלו ספורט", במידה ואינפרונט תצליח לייצר הכנסות שנתיות של 1.04 מיליארד אירו ממכירת הזכויות - ההסכם יוארך אוטומטית בשלוש שנים נוספות, עד ל-2021.