חוזה ענק ל-VMware: תמכור מערכות לצה"ל בכ-100 מ' ש'

ב-VMware טוענים כי כיום כל חוות השרתים המרכזיות של צה"ל מבוססות על הפלטפורמות שלהם

על רקע המעבר של בסיסי צה"ל לדרום בשנים הקרובות, בחר משרד הביטחון בפתרונות של VMware עבור וירטואליזציה של שרתים ומרכזי הנתונים של הצבא. עבור VMware מדובר בחוזה ענק שסביב ה-100 מיליון שקל - הגדול שהיה לחברה בישראל מאז פתחה את הסניף הישראלי לפני מספר שנים - לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכתו בשנתיים נוספות.

VMware, שמספקת תשתיות לשיפור הנצילות של מערכות המחשוב הארגוניות, תספק במסגרת ההסכם כמעט את כל סל הפתרונות שלה, שהחלק המתקדם מתוכו כולל פתרונות לייעול והוזלת הפעילות ההקמה של מרכזי נתונים, חלק מרכזי במעבר של הצבא לדרום. במסיבת עיתונאים שערכה היום החברה בישראל, אמר רענן ביבר, מנכ"ל VMware בישראל כי הפעילות של החברה בישראל צומחת בקצב שנתי של 40-50%.

מערך המחשוב של צה"ל כולל בעשור האחרון מספר גדול של שרתים וירטואליים. ב-VMware טוענים כי כיום כל חוות השרתים המרכזיות של צה"ל מבוססות על הפלטפורמות שלהם, ולמעשה כ-80% מהשרתים בהם משתמשים בצבא הם וירטואליים, כלומר מבוססים על תוכנה בלבד ולא פיזיים.

לדברי שמוליק ענתבי, מנהל אזור אגן ים התיכון ב-VMware: "הסכם זה הינו פרי של עבודה ממושכת והדוקה של צוות המכירות בהובלה של נחום כהן, מנהל המכירות למגזר הביטחוני ובן חגי, מהנדס המערכות, יחד עם נציגי היחידות השונות. ההסכם מהווה בסיס לקפיצת מדרגה בהיקף הפעילות של VMware מול צה"ל".