ניוקאסל דורשת כסף מכלי תקשורת שרוצים לסקר אותה

בצעד ביזארי, דורש המועדון מהפרמיירליג תשלום מגופי המדיה בגין ראיונות וסיקור שוטף; מציע חבילות סיקור "זהב, כסף וארד"

בצעד חסר תקדים, שיש שיכנו אותו ביזארי, קבוצת הפרמיירליג ניוקאסל יונייטד שלחה מכתבים לתקשורת הארצית באנגליה, בהם הודיעה כי מעתה, עיתון, תחנת רדיו או ערוץ טלוויזיה שירצו לסקר את המועדון, יצטרך לשלם כסף. מדובר על תשלום בגין קבלת ראיונות עם שחקני הקבוצה והצוות המקצועי שלה, או קבלת תגובות רשמיות כאלו ואחרות במהלך ימות השבוע.

על-פי תקנות הפרמיירליג, המועדונים בליגה צריכים לקיים מסיבות עיתונאים לפני ואחרי כל משחק, אליהן צריך להתייצב המנג'ר. אין תקנות קבועות לגבי סיקור שוטף של קבוצות הליגה.

על מנת לאכוף את הדרישה החדשה שלה, ניוקאסל כבר אוסרת על כתבי המקומונים, "ניוקאסל איבנינג כרוניקל" ו"ניוקאסל ג'ורנל", להיכנס למתקני התקשורת שלה באימונים במהלך השבוע. על-פי פרסום ב"כרוניקל", ניוקאסל מציעה לעיתונות שלוש רמות של סיקור, כשגם התשלום משתנה בהתאם: סיקור זהב, כסף וארד.

במהלך שתי העונות העונות 2010/11 ו-2011/12 היתה ניוקאסל קבוצה רווחית, וסיימה אותן עם מאזן חיובי מצטבר של 34 מיליון ליש"ט. לפי הערכות, הסיבה לנקיטת הסנקציה נגד התקשורת אינה כלכלית, אלא נובעת בשל כעס של בעלי המועדון, איל הקמעונאות האנגלי מייק אשלי, על התקשורת בבריטניה ואופן הסיקור השלילי אותו הוא מקבל ממנה, בתור הדמות הדומיננטית ב"מאגפייז".

אשלי זכה לביקורות רבות בין היתר לאחר שחתם על עסקת ספונסרשיפ עם וונגה (Wonga), חברה בריטית שמלווה כספים בריבית קצוצה. לאחרונה, הסתכסך אשלי, הבעלים של רשת חנויות הספורט Sports Direct, עם חברת אדידס, שלא מאפשרת לו למכור בחנויות שלו את חולצות המשחק הרשמיות של צ'לסי.