גאדג'טים: סמארטפון של וואווי הסינית - דקיק ובמחיר הגיוני

ה-P6 של Huawei מגיע בעובי של 6.18 מ"מ, מסך בגודל 4.7 אינץ', מצלמה 8 מגה פיקסל, כולל מיקוד אוטומטי ופלאש ועם תוצאות סבירות ■ אבל כדי להפוך לאלטרנטיבה אטרקטיבית בשוק המקומי, מוטב היה למכור אותו במחיר נמוך יותר

וואווי (Huawei) הסינית נכנסה לישראל רק לפני חודשיים רשמית ע"י היבואן אלפא טלקום. לאחר שהשיקה שני סמארטפונים בקטגוריות הבינוניות והנמוכות מבחינת המפרט שלהם, משיקה החברה בארץ את P6, לאחר שבעולם יצא כבר לפני כ-5 חודשים.

עיצוב: הנתון שוואווי מקדמת ב-P6 הוא עוביו הדקיק - רק 6.18 מ"מ. העיצוב מזכיר את האייפון, רק דק יותר (עוביו של אייפון 5S הוא 7.6 מ"מ). עבור מי שמתכנן למגן את המכשיר עם נרתיק, הנתון הזה פחות חשוב לו. החיסרון העיצובי במכשיר הוא שפקק המתכת השומר על כניסת האוזניות ומשמש כסיכה לפתיחת תא הסים, נשאר בידו של המשתמש כאשר הוא רוצה להאזין למוזיקה, מה שכנראה גם יגרום לאובדנו המהיר.

מסך: המסך בגודל 4.7 אינץ' (גדול מהאייפון) מפתיע לטובה. הוא מציג רזולוציית HD שהיא 1280 על 720 פיקסלים (צפיפות פיקסלים של 312ppi). התוצאות מוצלחות.

חומרה: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון , 8 ג'יגה זיכרון לאחסון ואפשרות להרחבה באמצעות כרטיס. העבודה חלקה, ללא גמגומים.

מצלמה: 8 מגה פיקסל, כולל מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות סבירות. מורגש גירעון קל מאוד בצילום במקומות סגורים ויש בעיה קלה של מיקוד.

ממשק: מערכת ההפעלה אנדרואיד ג'לי בין (4.2.2) של גוגל. וואווי שילבה על המערכת מעטפת משלה שעושה שינוי אחד משמעותי מאוד: משתי שכבות האנדרואיד נשארת רק הראשונה (ווידג'טים ואפליקציות נבחרות שהמשתמש בחר). לאחר זמן מה של שימוש מוצאים את זה נוח, ומי שעדיין לא התרגל לאנדרואיד והגיע מהאייפון, ימצא את הרעיון הזה אפילו לטבעי יותר לתפעול.

בשורה התחתונה: ה-P6 נמכר במחיר הגיוני, אבל כדי להפוך לאלטרנטיבה אטרקטיבית בשוק המקומי, מוטב היה למכור אותו במחיר נמוך יותר.

מחיר: 2,050 שקל.

ציון: 8.