"שוק המניות בישראל עדיין אטרקטיבי - אך היזהרו מתנודתיות"

דרור שליט מתמיר פישמן מעדיף את האג"ח הממשלתיות על הקונצרניות, מעריך כי דווקא השוק האירופי יתאושש במפתיע, ומסמן הזדמנויות שיבואו מהאולימפיאדה בסין

על רקע התיקון שנרשם במעו"ף בימים האחרונים, עם ירידה של כ-4% שרשם מאז קבע שיא חדש בתחילת החודש, בבית ההשקעות תמיר פישמן סבורים כי בעת הנוכחית "עדיין נכון לנקוט בגישה שמרנית בניהול תיק ההשקעות".

דרור שליט, מנכ"ל תמיר פישמן ברוקראז', אומר כי "שוק המניות היה אטרקטיבי בשנת 2013 ונותר כזה, בין השאר בשל אטרקטיביות נמוכה באפיקים הסולידיים וכספי ציבור שזורמים לשוק המניות. עם זאת יש להביא בחשבון כי שוק המניות יכול להתאפיין בתנודתיות גבוהה מאוד בתקופה הקרובה".

בחלוקת התיק, מקצה שליט 30% לרכיב המנייתי, שמחולק 60% להשקעות בחו"ל ו-40% לשוק המקומי.

שליט מקצה 35% מהתיק לאג"ח שקליות ממשלתיות, ובאפיק הקונצרני הוא שם דגש על הסדרות צמודות המדד עם הקצאה של 28%, ו-4% נוספים לסדרות קונצרניות שקליות. 3% מהתיק הוא מותיר נזיל.

"בהיבט של השוק המקומי", מרחיב שליט, "אנו נמצאים בתקופה של סביבת ריבית נמוכה, ציפיות אינפלציה נמוכות וצמיחה בקצב נמוך ביחס לשנים האחרונות. כמו כן, מרווחי התשואה נמוכים באג"ח, בעיקר במח"מים הקצרים. כל אלה מביאים אותנו להעדיף את האפיק הממשלתי על הקונצרני, במח"מ סינטטי קצר-בינוני של כשלוש שנים וחצי, כאשר היחס בין האפיקים הוא 60% שקלי ו-40% צמוד מדד".

לגבי מצב השווקים בעולם שליט מציין כי "גם השוק האמריקאי נמצא בסביבת ריבית נמוכה ואינפלציה נמוכה, מה שהביא את המדדים המובילים גם שם לשיאים חדשים, אך גם למימושים בימים האחרונים. צפי הצמיחה בארה"ב ל-2014 עומד על כ-2.3%, עם אבטלה צפויה בשיעור של 6.6% וצפי לתשואת אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים של כ-3.6% בסוף השנה".

שליט סבור כי "הפתעה יכולה לבוא דווקא מהשוק האירופי. התאוששות באירופה תוביל לצמיחה ולהתאוששות מהירה יותר בשוק המקומי".

הזדמנויות באולימפיאדה בסין

עוד בחו"ל, שליט מזהה פוטנציאל ביפן ואומר כי "למשקיעים בעלי אופק השקעות רחב יותר, הייתי מציע לעקוב היטב אחרי השוק היפני, שצפוי לארח את המשחקים האולימפיים ב-2020, ומתכנן להשקיע כ-3.5 מיליארד דולר בבניית אצטדיון חדש ומתקנים אולימפיים".

בין החברות שלפי שליט תוכלנה ליהנות מהאירוע, הוא מזכיר את חברת Dentsu - בעלת הזיכיון לשידור האירועים האולימפיים; חברת המלט Cement Taiheiyo, הצפויה ליהנות מביקושים גבוהים למוצריה; חברת East Japan Railway - אחת מחברות הרכבות הגדולות ביפן; וחברת הנדל"ן Mitsui Fudosan החולשת על שטחים רבים בטוקיו שבהם אמורים להתקיים המשחקים האולימפיים.

באפיק המניות האמריקאי מזכיר שליט את חברת כרטיסי האשראי Discover, שלדבריו "מציגה שילוב בין שיפור דרמטי בצמיחה במתן אשראי והלוואות, ירידה בשיעור החובות הבעייתיים וגידול בנתח השוק".

עוד הוא מציין את חברת שירותי הלוגיסטיקה Ryder, ואומר כי "כל שיפור כלכלי וצמיחה במשק האמריקאי יתורגמו לשורת הרווח הנקי של החברה".

מניה נוספת שבה הוא מזהה פוטנציאל היא זו של יצרנית המנועים Rolls-Royce. "למנועי החברה נתח שוק מוביל בסקטורים של התעופה האזרחית והמסחרית, כמו גם בתעשיית התעופה לצורכי ביטחון", הוא אומר.

בשוק המקומי מזהה שליט פוטנציאל במניות הפיננסים, אך מזכיר גם את מניית קבוצת דלק שנסחרת בשווי נמוך מהשווי הכלכלי שלה, ואת יצרנית חומרי הטעם והריח פרוטרום ש"משלבת פרופיל צמיחה גבוה בענף דפנסיבי ושיפור ברווח התפעולי".

באפיק האג"ח מעניק שליט עדיפות לאג"ח שקליות, ובתוכן מעדיף אג"ח ממשלתיות במח"מ של כ-3.5 שנים על פני אג"ח קונצרניות. באפיק צמוד המדד שליט סבור כי בתחום הנדל"ן המניב קיימות כמה סדרות מעניינות להשקעה, לאחר שאותן חברות ניצלו את סביבת הריבית הנמוכה לטובת מיחזור חובות ובשל היציבות המתמשכת שממנה נהנה הענף. בין היתר הוא מזכיר את סדרה ב' של שלמה נדל"ן ואת סדרה ט' של כלכלית ירושלים.

באפיק השקלי הוא מזכיר את סדרה ג' של חברת התעשייה אפקון החזקות, בשליטת שלמה שמלצר, ואומר כי "החברה מציגה שיעורי צמיחה מתמשכים, עם בסיס מוצרים איתן".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של דרור שליט
 ההמלצות של דרור שליט

עושה שוק
 עושה שוק