השחקנים והטכנאים על ערוץ 10: "אקמול לחולה על ערש דווי"

"המצב בו אנשינו אשר מייצרים עבור הערוץ את התוכן הופכים בעל-כורחם שוב ושוב ל'שותפים' של הערוץ כאשר הוא במשבר ואינם מקבלים את שכרם מהערוץ במועד שהערוץ התחייב לכך הוא בלתי נסבל, ולא נוכל עוד להשלים אתו"

ארגוני השחקנים והעובדים הטכנים מטילים ספק רק בהצלחת התוכנית להצלת ערוץ 10. יו"ר ארגון אק"ט (העובדים הטכניים של הפקות הטלוויזיה והקולנוע בישראל), עידן אור, אמר ל"גלובס" כי "לצערי אני אינני אופטימי כלל מההסדר שהושג, אשר ניסיון העבר מלמד כי במקרה הטוב הזרמת הכסף הנוכחית, מבלי לזלזל בכספו של מר לאודר, תספיק לשבועות בודדים, והיא בבחינת מתן אקמול לחולה המאושפז בהוספיס על ערש דווי". לדבריו, הערוץ חייב לעובדי הפקות הערוץ מיליוני שקלים.

"אנו רואים את החשיבות שבהמשך פעילותו של ערוץ 10, ואף פעלנו רבות במשברים הקודמים, יד ביד עם עובדי הערוץ בכנסת וברחובות, אך המצב בו אנשינו אשר מייצרים עבור הערוץ את התוכן הופכים בעל-כורחם שוב ושוב ל'שותפים' של הערוץ כאשר הוא במשבר, ואינם מקבלים את שכרם מהערוץ במועד שהערוץ התחייב לכך, הוא בלתי נסבל, ולא נוכל עוד להשלים אתו".

לדבריו, הוא "קטן אמונה כי 10 מיליון הדולר הללו יעשו את השינוי, אך אני קורא לרשות השנייה ולמנהלי ערוץ 10 להיפגש איתנו מיידית ולפרוש בפנינו את פרטי ההסדר, בדגש על תשובות מבוססות אשר יבהירו כי שכרם של אנשינו מובטח, ולא במילים אלא במעשה".

גם יו"ר שח"ם (איגוד השחקנים), אוהד קנולר, סקפטי. לדבריו, "על אף הידיעות שפורסמו הבוקר על סיומו של המשבר בערוץ 10, אנחנו עדיין מודאגים מהמצב. על כן, נפעל כדי לוודא שאם אכן יש כסף בערוץ, הוא יועבר בראש ובראשונה לשחקנים שעובדים במשך חודשים ארוכים בהפקות הערוץ ועדיין לא קיבלו את כספם".

במכתב ששלחו השניים למנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, כתבו כי "שח"ם ואקט הינם שני הארגונים הגדולים בתעשייה (מייצגים יחד כ-3,000 עובדים ושחקנים), אשר מהווים את המסה הקריטית של העובדים אשר יוצרים לערוץ 10 את מיטב תכניו, וזאת במסירות ובמיטב הכישרון. יחד עם זאת, אנו עדים בימים האחרונים למחול שדים המתנהל כביכול בספירה אחרת, כאשר המשמעות בפועל היא כי חברי שני האיגודים עובדים בימים אלה בהפקות עבור הערוץ (בהפקות שטרם נעצרו, ויש רבות כאלה) ללא כל וודאות כי יקבלו את שכרם, ובפועל שכרם של חלק גדול מהם כבר מולן ברגעים אלה, וכל זאת כאשר התשובה היחידה שערוץ מסחרי בישראל מסוגל לתת זה 'מקווים שיהיה בסדר'.

"בפריטת המילים למספרים, הערוץ חייב כבר היום לאנשינו מיליוני שקלים עבור עבודה שכבר נעשתה. אנו על סף להורות לאנשינו להפסיק ולעבוד עבור הפקות הערוץ, שכן נראה כי עבודתם כרגע משולה לפילנתרופיה. מיותר לציין כי אנשינו לא יכולים לשלם את שכר הדירה שלהם, את גני הילדים ואת המכולת מפילנתרופיה".