עובדת Y&R באינדונזיה מתה לאחר שעבדה 30 שעות ברציפות

אנשי פרסום רבים הגיבו לידיעה ברשתות החברתיות ■ אחד מאנשי הפרסום כתב: "אף קמפיין לא שווה את זה. אנחנו לא מחפשים תרופה לסרטן"

מיטה דירן, אשת קריאייטיב בסוכנות הפרסום Y&R באינדונזיה, צייצה בטוויטר ביום שבת את הציוץ הבא: "30 שעות עבודה ואני ממשיכה חזק". זמן קצר לאחר מכן היא התמוטטה, ויום לאחר מכן היא נפטרה.

בתגובה לידיעה הגיבו אנשי פרסום רבים ברשתות החברתיות, ולצד השתתפות בצער המשפחה הם קראו אחד לשני, וגם למנהלים, לא להגזים בשעות העבודה.

אחד מאנשי הפרסום כתב כי "זה מטורף. אף קמפיין לא שווה את זה. אנחנו לא מחפשים תרופה לסרטן. זה בסך-הכול פרסום".

תגובות רבות אמרו שמדובר בקריאת השכמה עבור התעשייה, ובצורך לשנות את הרגלי העבודה והקלה על הלחץ של יצירת קמפיינים תחת דד-ליין בלתי אפשרי.

בשלב זה לא ברור האם העובדת מתה כתוצאה ישירה משעות העבודה המרובות ומה היה מצבה הרפואי הכללי. גרסאות שונות ברשת טוענות כי היא גם צרכה באופן מוגזם משקה אנרגיה מקומי, וזאת בניגוד להמלצות.

דיברה בעבר על התנאים הקשים

הסוכנות באינדונזיה הודיעה על סגירה של המשרד ליום אחד, לצורך השתתפות בהלוויה ולאות אבל. מעבר לכך, סירבה הסוכנות להוסיף פרטים לגבי העובדת ולגבי נסיבות מותה.

עמוד הטוויטר של דירן כלל לא מעט התייחסויות לעבודה, ובין היתר היא כתבה לאחרונה: "ככל שאתה מבלה יותר זמן במשרד, כך אתה יותר שוקל להעביר לפה את המיטה שלך".

בציוץ אחר היא כתבה: "יום ראשון בעבודה אחרי 3 ימי מחלה. ביליתי פה 12 שעות".

עובדת של סוכנות פרסום
 עובדת של סוכנות פרסום