נחתם הסכם הפרטת תעש; יפונו קרקעות בקריה ובצריפין

האוצר יעביר למשרד הביטחון 875 מיליון שקל במסגרת ההסכם ומשרד הביטחון ירכוש מתעש כלי נשק בהיקפים של מאות מיליוני שקל בשנה

הפרטת תע"ש יוצאת לדרך. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) דן הראל, חתם על ההסכם להפרטת תעש. ההסכם שהובילה רשות החברות הממשלתית, ועליו חתם גם משרד האוצר, יאפשר את מכירת החברה ופינוי השטחים באזור רמת השרון לטובת בנייה למגורים. האוצר יעביר למש' הביטחון 875 מיליון שקל במסגרת ההסכם.

במסגרת ההסכם התחייב מש' הביטחון לבצע רכישות עתידיות מתעש בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה. בנוסף יפונו חלק מבסיסי הקריה בת"א וצריפין לצורך בנייה למגורים. תהליך פינוי הבסיסים יחל בשנה הבאה.

"משרד הביטחון היה מחויב להפרטת תעש, ולקח על עצמו התחייבויות משמעותיות ברכש תחמושת, שיאפשרו כבר בזמן הקרוב את הפרטת תעש", מסר הראל. "מדובר במהלך אסטרטגי ברמה הלאומית, הכולל, לצד מכירת החברה (שתכניס כסף רב לקופת המדינה) גם פינוי שטחים גדולים במרכז הארץ, לבניית עשרות אלפי יחידות דיור והקלת מצוקת הדיור, כמו גם העתקת מפעל גדול לפריפריה, מה שייצור מאות מקומות עבודה חדשים".

הסכם "שוה"ם 1" הוא השלב הראשון בפינוי הבסיסים. ההסכם שהושג בין משרדי הביטחון, האוצר ורשות מקרקעי ישראל, יאפשר פינוי מוקדם של 3 מחנות:

■ פינוי מחנה "קרן הקריה" בת"א: כ-36 דונמים שיפונו בצפון-מזרח הקריה. על-פי ההסכם, פינוי 9 הדונמים הראשונים ייחל כבר בתחילת 2014, וישמש בחלקו להקמת תחנת הרכבת הקלה. 2 דונמים נוספים יפונו במהלך 2015, ויתרת השטח - 25 דונמים - יפונו עד סוף שנת 2016.

■ פינוי חלק ממחנה צריפין: 421 דונמים יפונו ממתחמים 4 ו-5 במחנה צריפין עד סוף שנת 2015. על-פי ההסכם, במקביל להליכי הפינוי תוכל רשות מקרקעי ישראל להתחיל לשווק ולפתח את הקרקע.

■ פינוי מחנה פלנורד בחיפה: 30 דונמים יפונו במרכז הכרמל, ובמקומן תוקם שכונת מגורים חדשה.

מתעש נמסר: "סיכום העקרונות בין משרד הביטחון למשרד האוצר - מהווה אבן דרך חשובה ונוספת בהתקדמות בתהליך להפרטת החברה. בימים אלה, צוותים של תעש ומשרדי הביטחון, האוצר ונציגות העובדים - מצויים בישורת האחרונה לקראת חתימה על הסכמים עם העובדים ובניהם הסכם על הפרטת החברה ומעבר מפעליה לנגב, הסכם עבודה קיבוצי והסכם לפרישת מיידית של כ-1,000 עובדים. חתימה על ההסכמים תתבצע בימים הקרובים".

יו"ר תעש אודי אדם ציין כי בסיומו של התהליך בעוד כשנה וחצי תעש תפעל כחברה ביטחונית עסקית בבעלות פרטית, תתמקד בתחומי ליבה שבהם לחברה מובילות טכנולוגית מותאמת לשוק דינמי ומשתנה. "היעד של החברה לממש את תוכנית ההפרטה בערך כספי גבוהה למדינת ישראל - תוך מתן ביטוי ליכולות הטכנולוגיות של החברה, למוקדי הידע ולאיכות המשאב האנושי".