רשת ההנעלה Payless מתכווצת: סוגרת 4 סניפים

זכיין הרשת בישראל, סולי סקאל: "העסק היה בבעיה, אבל זה טופל, והוא עבר לרווח" ■ בעבר ניסתה קבוצת סקאל להכניס שותפים לרשת

רשת ההנעלה Payless מתכווצת: ל"גלובס" נודע כי לאחרונה סגרה הרשת את הסניפים בקניון רחובות, בגרנד קניון בחיפה, בחוצות המפרץ ובשדרה השביעית בבאר-שבע. בינואר הקרוב תסגור הרשת את הסניף בקניון הסינמול בחיפה, ובכוונתה לסגור בהמשך גם את הסניף בקניון עזריאלי עכו.

Payless נוסדה בשנת 1956 בארה"ב כרשת מוזלת לנעליים. הרשת מפעילה חנויות ענק ומציעה מגוון רחב במיוחד של נעליים במחירים מוזלים לכל המשפחה. תחת המותג פועלים כ-5,000 סניפים ברחבי העולם, ומחזור מכירות החברה עומד על יותר מ-3 מיליארד דולר בשנה.

את הזיכיון בישראל קיבלה קבוצת סקאל של האחים סולי ומאיר סקאל. סקאל החלה את הפעילות עם המותג לפני שנתיים וחצי, באפריל 2011, עם פתיחת שני סניפים ראשונים: בקניון הגדול בפתח-תקווה ובשדרה השביעית בבאר-שבע. הסניפים נבנו על שטח של 250-300 מ"ר, והם כוללים מגוון רחב של נעליים לצד תיקים ואקססוריז.

סולי סקאל צפה אז לרשת הצלחה. הוא הכריז כי בתוך שנה תמנה הרשת 17 סניפים, וכי מחזור מכירותיה יגיע כבר בשנת הפעילות השנייה ל-100 מיליון שקל. תוכנית ההתפתחות כללה פתיחה של 60 סניפים בתוך 5 שנים.

שיפור בחודשיים האחרונים

בפועל, הרשת הגיעה בשיאה ל-13 סניפים, ומחזורי המכירות לא עמדו בציפיות.

כפי שנחשף ב"גלובס", כשנה לאחר השקת הרשת ניסה סקאל להכניס שותף לרשת, אך הניסיון לא צלח. מאוחר יותר הוא ניהל מגעים עם החברה הבינלאומית, על מנת שזו תיכנס בשותפות לפעילות בישראל, אך גם מגעים אלה לא צלחו.

בחודש נובמבר ובתחילת דצמבר השנה רשמה הרשת שיפור במכירות. הדבר בא לידי ביטוי גם במייל ששלחה החברה העולמית לחברה בישראל, ולפיו בחג חנוכה נרשמה עלייה במכירות למ"ר בהשוואה לחנוכה אשתקד.

לפי המייל, הפדיון של 9 חנויות הסתכם בחנוכה ב-521.9 אלף שקל, לעומת פדיון של 12 חנויות בחנוכה אשתקד, שהסתכם ב-574 אלף שקל. עם זאת, מצוין גם כי למרות המגמה, החנויות בעזריאלי עכו ובדודג' בנצרת רשמו צמיחה שלילית.

לדברי סולי סקאל, "העסק היה בבעיה, אבל זה טופל, והוא עבר לרווח. סגרתי במקומות שהשכירות הייתה גבוהה יחסית והחנות לא יכלה להגיע לרווח. לא התאים לנו ולא התאים לקניונים. בסינמול נפתח חנות אחרת, קטנה יותר.

"אנחנו מצמצמים את השטח של כל חנות ל-200 מ"ר. הרשת תגיע בחודש דצמבר למחזור של יותר מ-2.1 מיליון שקל לפני מע"מ, עם רווח תפעולי של 320 אלף שקל בחודש".

לדבריו, המעבר למחסן לוגיסטי חדש בברקן והקולקציה החדשה באו לידי ביטוי בביצועי הרשת.