מחסור? משרד השיכון מעכב תוצאות מכרז ל-450 יח"ד במרכז

"לא ברור מדוע פתיחת מעטפות צריכה לקחת שלושה שבועות ולא שלושה ימים", אמרו ל"גלובס" יזמים שניגשו למכרז

כמה זמן לוקח לפקידי משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל לפתוח מעטפות כדי להכריז על זוכה במכרז לרכישת קרקע המיועדת להקמת מאות יחידות דיור במרכז הארץ? על פי הצהרות שר השיכון אורי אריאל ומנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, ניתן היה להניח כי מדובר בעניין של ימים, אלא שבמציאות נראה שהפקידים עסוקים כנראה במשימות חשובות יותר.

בחודש ספטמבר פרסמו משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל מכרז לשיווק שני מגרשים באור עקיבא, המיועדים להקמת 225 יחידות דיור כל אחד ובסך הכל 450 יחידות דיור בבנייה רוויה. מדובר במכרז משמעותי שמפרסמת המדינה, שכן מדובר על כמות גדולה של יחידות דיור במרכז הארץ. המועד האחרון להגשת הצעות למכרז היה ה-2 בדצמבר 2013.

ל"גלובס" נודע כי למכרז ניגשו מספר חברות נדל"ן שביקשו להתמודד על רכישת הקרקע. אלא ששבועיים וחצי לאחר מועד סגירת המכרז במשרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל עוד לא טרחו להתכנס על מנת לפתוח את המעטפות ולהכריז על הזוכה במכרז.

"לא ברור מדוע פתיחת מעטפות צריכה לקחת שלושה שבועות ולא שלושה ימים", אמרו ל"גלובס" יזמים שניגשו למכרז. "איזה פעולה יותר חשובה יש לשר השיכון מלשחרר קרקע לבניית 450 יחידות דיור במרכז הארץ"? היזמים אף הלינו על כך שמלבד אי הוודאות שבה הם נתונים, הם גם נושאים בעלויות מימון בגין סכום הערבות שנדרשו לצרף להצעה.

במשרד השיכון מסר בתגובה: "פתיחתו של המכרז באור עקיבא ל-450 יחידות דיור למגורים ושטח מסחרי, שננעל לפני שבועיים, הייתה אמורה להתקיים ביום ראשון השבוע בהשתתפות נציגי ועדת המכרזים מהמשרדים השונים. בעקבות השלג פתיחת המכרז נדחתה בשבוע וצפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב. משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל ימשיכו לקדם את שיווקי הקרקעות והגדלת היצע הדירות ברחבי הארץ - ככלי מרכזי להורדת מחיר הדירות והקלת מצוקת הדיור. העבודה המאומצת צפויה להגדיל השנה את היקף השיווקים, בהתאם ליעדים השאפתניים שהציבה הממשלה".