אלון חסן: סיטרמן אמר אמת, המינויים - בשליחות כ"ץ

לשכת כ"ץ: השר מעולם לא ביקש לבצע מינוי בנמל אשדוד ■ חסן על השיבושים בנמל אשדוד: "תסביר לי מה פתאום מנופאי צריך ללבוש אפוד זוהר בתוך מנוף בגובה 30 מטר? מי רואה אותו שם בכלל?"

"יו"ר נמל אשדוד גדעון סיטרמן צדק כנראה, כשטען לפני שנה שכל ההתערבות שלו במכרזי כוח אדם ומינוי בעלי תפקידים נעשתה בשליחות ומטעם שר התחבורה ישראל כ"ץ" - כך טוען היום (ה') בשיחה עם "גלובס" יו"ר ועד העובדים בנמל, אלון חסן.

חסן הוסיף כי "בזמנו הייתי בטוח שסיטרמן פועל על דעת עצמו, במיוחד אחרי שנפגשתי אז עם כ"ץ והוא הכחיש על הסף שהוא זה שביקש מסיטרמן למנות אנשי ליכוד או מקורבים להם. התגובה שלו נראתה לי אז אמיתית, אבל לאור ההתנהלות שלו היום, העובדה שהוא נותן לסיטרמן גיבוי מלא ומתנגד להליך ההדחה שלו באמצעות רשות החברות, מעלה חשש שסיטרמן אמר אמת והכל הגיע משר התחבורה".

נזכיר כי סיטרמן הסביר בעבר שמרגע שהוסברו לו נוהלי קליטת העובדים - לא התערב בשיקול המנהלים.

לדברי חסן, כ"ץ נתלה עד היום בכך שמבקר המדינה פתח בבדיקת הפרסומים שהופיעו ב"גלובס" בעניין סיטרמן, ואולם לא יעלה על הדעת שבמשך שנה שלמה הוא לא עושה דבר עם המידע הזה בעצמו. "הוא שר התחבורה. יו"ר הדירקטוריון שהוא מינה טוען שהוא מתערב במכרזים בשליחות השר, ואותו שר מסתפק בבדיקה של המבקר? הוא לא מדיח אותו בעצמו מיד? זה לא נראה לי", טוען חסן.

מלשכתו השר כ"ץ נמסר בתגובה: "שר התחבורה מעולם לא ביקש מאיש לבצע מינוי כלשהו בנמל אשדוד. מדובר בטענה שקרית, שכל מי שיעלה אותה - אם זה חסן, או בשמו - יתבע לדין. השר לא מתנגד לבדיקת רשות החברות בהתאם לסמכותה, אלא לכוונת רשות החברות לנהל את הנמל".

הרקע לדברים הוא הודעתו של כ"ץ לפני כמה ימים, שלפיה הוא מתנגד להליך ההדחה של סיטרמן ושל שני דירקטורים נוספים שמונו מטעם משרד התחבורה. כ"ץ כתב בדף הפייסבוק שלו על ההליך שבו פתח מנהל רשות החברות אורי יוגב: "לצערי יש גורמים בדרג הפקידותי שעדיין לא הפנימו את השינוי. שמעתי שמנהל רשות החברות רוצה להדיח את הנהלת נמל אשדוד, למנוע בחירת מנכ"ל ולנהל את הנמל במקומם. זה לא יקרה, אני השר הממונה". כ"ץ הוסיף גם עקיצה על הכישלון הניהולי של יוגב בחברה שהייתה בבעלותו, ווייטווטר: "בפעם האחרונה שהוא ניסה לנהל חברה זה נגמר בפשיטת רגל ובאובדן 80 מיליון שקל למשקיעים".

פרשת המינויים הפוליטיים לכאורה של סיטרמן נחשפה כאמור ב"גלובס", במסגרת פרסום "מסמך סגיס" - מסמך שהגיש לדירקטוריון הנמל מנכ"ל הנמל דאז שוקי סגיס, ובו שורה של האשמות כבדות נגד סיטרמן. במסגרת המסמך, טען סגיס כי סיטרמן הגיש להנהלת הנמל רשימה ובה שמות של מתמודדים במכרז סוורים של הנמל, בהם פעילי ליכוד או מקורבים להם. בין היתר ניסה סיטרמן למנות פעילת ליכוד לתפקיד שמעולם לא היה קיים עד אז - "מלוות אחמ"ים". סיטרמן, כך על פי מסמך סגיס, טען בפני גורמים בהנהלה כי השר כ"ץ הוא שביקש ממנו לפעול למען המקורבים האלה. חסן, עם סגנו אבינועם שושן, פנו באותם ימים לכ"ץ, שהכחיש כאמור את הדברים על הסף.

חימום יחסי העבודה

בינתיים, ממלא מקום המנכ"ל בנמל אשדוד פנה היום להסתדרות וטען כי ועד הציוד המכני בראשות חסן משבש את עבודת הנמל בהזדמנויות שונות, לרבות ביממה האחרונה, תוך "יד קלה על ההדק". לדבריו, ביממה האחרונה עובדי הציוד המכני משבשים את העבודה תוך פגיעה בלקוחות הנמל, וזאת בשל חוסר הסכמתם ללבוש אפודים זוהרים כמתחייב.

ואולם, לחסן גרסה אחרת לחלוטין: "בנמל אשדוד אין הנהלה היום אלא איש אחד שמניע את כולם כמו בובות על חוט, והם מחממים עבורו את יחסי העבודה באופן מכוון. הדבר החדש הוא שמבקשים לפתע ממפעילי מנופים או נהגי משאיות ללבוש אפוד זוהר לא רק בעת העלייה לכלים הכבדים, כפי שהיה נהוג עד היום, אלא גם בתוך הכלי. תסביר לי מה פתאום מנופאי צריך ללבוש אפוד זוהר בתוך מנוף בגובה 30 מטר? מי רואה אותו שם בכלל?".

לדבריו, מי ששיבש אתמול את העבודה היא הנהלת הנמל שדרשה להפסיק את העבודה ללא האפודים, ואילו היום הוועד הנחה את העובדים לעבוד בכל מקרה - גם אם המנהלים מבקשים לעצור את העבודה בגלל נוהל חדש, כזה או אחר.