דיווח: ארה"ב שכרה דירת תצפית לעקוב אחר אהוד ברק

"ידיעות אחרונות" מדווח על האמצעים בהם השתמשה ארה"ב לרגל אחר ישראל ■ גורמים בירושלים: ידענו שארה"ב מצותתת

ארה"ב ריגלה אחר ישראל באמצעות מעקב אחר דואר אלקטרוני, שיחות טלפון, הודעות טקסט ואף באמצעות דירה שכורה ששימשה כדירת תצפית על ביתו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק במגדלי אקירוב - כך מדווח הבוקר (א') העיתון "ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח, האמריקאים שכרו ב-2007 דירה ברחוב פנקס בתל-אביב כדי לתצפת על דירתו של ברק. כאשר מערך האבטחה הישראלי שאל לפשר הדבר, האמריקאים מסרו: "זה מקרי לחלוטין; בסך-הכול שכרנו דירה עבור לוחם מארינס שמשמש מאבטח בשגרירות".

הפרטים נחשפים בעקבות הדלפת מסמכים על-ידי אדוארד סנודן. הדברים פורסמו גם בכלי תקשורת מרכזיים בעולם ונוגעים לשנים 2008-2009. סנודן, כזכור, הדליף גם את הריגול האמריקאי אחר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והוא שוהה בימים אלה ברוסיה, שם קיבל מקלט מדיני.

ב"ידיעות אחרונות" מצטטים היום גורמים בירושלים שאומרים כי את הפרטים "העסיסיים" ביותר סנודן לא הדליף. גורמים נוספים בירושלים מצוטטים כמי שאומרים שישראל ידעה על הריגול האמריקאי ולא הופתעה מההדלפה של סנודן, כך שבכירי ההנהגה הישראלית נמנעו מלדבר על סודות רגישים באי-מייל או בטלפון. גורם מדיני אחר אמר כי הגיעה העת לשחרר את ג'ונתן פולארד על רקע התפוצצות הפרשה.