מנכ"ל טאואר: "העסקה שלנו עם פנסוניק היא גיים צ'יינג'ר"

ראסל אלוונגר ל"גלובס", על רקע זינוק של 40% במניה בבורסה: "יש לטאואר מוניטין מצוין" ■ לשאלה על הזינוק החד במניה, ענה: "הייתי מרוצה. כיף לראות שמשהו שהשקעת בו אנרגיה רבה, בא לידי ביטוי חיובי בשוק ההון"

מניית טאואר מזנקת היום (א') במסחר בבורסה הישראלית, ומשלימה פער ארביטראז' חיובי מהמסחר בוול סטריט יומיים לאחר הודעת החברה על שיתוף-פעולה עם ענקית האלקטרוניקה היפנית פנסוניק. "גלובס" שוחח עם מנכ"ל טאואר, ראסל אלוונגר.

- היית מגדיר את העסקה עם פנסוניק כ"גיים צ'יינג'ר"?

"כן, במידה מסוימת. זו הודעה חיובית מאוד, וזה מאפשר לנו להמשיך להוביל בשווקים בו אנחנו פועלים".

- האם העסקה עם המדוברת יכולה להביא לקוחות גדולים נוספים בגלל המוניטין?

"סביר להניח, למרות שאני רוצה להדגיש שלטאואר יש מוניטין מצוין בפני עצמה ואנחנו משרתים לקוחות טובים ברחבי העולם. מה שכן, פנסוניק יכולה להוות לעזר בשוק היפני. פנסוניק זו חברה ענקית, ועם המפעלים שלה יש סיכוי טוב מאוד לקבל לקוחות יפניים חדשים. בנוגע לשאר חלקי העולם - יש לנו כבר שם מצוין".

- הופתעת מהזינוק החד במחיר המניה ביום שישי?

"האמת? אני המון פעמים מופתע מתגובת השוק להודעות של טאואר, ולא תמיד מבין את התגובות הללו, אבל ברור שהייתי מרוצה מהמסחר שלשום. זה כיף לראות שמשהו שבנית, שהשקעת בו אנרגיה רבה, בא לידי ביטוי חיובי בשוק ההון".

נזכיר כי שלשום דיווחה החברה על הסכם עם חברת פנסוניק ליצירת מיזם משותף אשר צפוי להניב לטאואר מכירות שנתיות של 400 מיליון דולר במשך 5 שנים לפחות. טאואר תחזיק ב-51% מהמיזם המשותף. לפי הודעת טאואר, המכירות שלה אמורות לזנק ב-65% מ-133 מיליון דולר ברבעון הקודם ל-225 מיליון דולר ברבעון השני של 2014.

סגירת העסקה אמורה להתבצע עד אפריל 2014. בתמורה לקבלת ההחזקה של 51% בשותפות, תספק טאואר לפנסוניק, לאחר סגירת ההסכם, מניות בשווי מוערך של שמונה מיליון דולר, שיחושבו על בסיס הערך הממוצע של מניות טאואר במהלך חודש מארס 2014.