במה נסענו יותר: במוניות, בכביש 6 או ברכבת ישראל?

כמעט כל אמצעי התחבורה במדד רשמו ירידה במספר המשתמשים בנובמבר יחסית לאוקטובר, שהיה חודש שיאי שימוש, למעט באפליקציית המוניות ונוסעי שירות המכוניות הפרטיות המשותפות ■ מקור הירידה - חג החנוכה

כמעט כל אמצעי התחבורה במדד רשמו ירידה במספר המשתמשים בנובמבר יחסית לאוקטובר, שהיה חודש שיאי שימוש. ירידה נרשמה, למעט בשניים: אפליקציית המוניות "גט טקסי", ונוסעי שירות המכוניות הפרטיות המשותפות - "CAR2GO".

מקור הירידה הגורפת במספר הנסיעות, נעוץ ככל הנראה בימי החנוכה, שנפלו השנה בשבוע האחרון של נובמבר. אוקטובר היה חודש עבודה מלא, ואילו בנובמבר היו גם חלק מההורים בחופשת חנוכה עם הילדים.

בהנחה ששיעור ניכר מהנוסעים באמצעי התחבורה, עושים זאת כדי להגיע אל מקום העבודה וממנו (דבר שהורגש באוגוסט של החופשו וספטמבר של החגים), מסבירה חופשת חנוכה את השינוי המובהק בנתונים.

יחי השיתוף

שני השירותים שעלו - גט טקסי וקאר טו גו - הם אמנם במכוניות פרטיות, אך מתאפיינים בשיתופיותגבוהה - הם רוב הזמן בתנועה, תופסים מעט חנייה ומשמשים הרבה יותר מאשר אדם אחד.

מהעלייה בגט טקסי, אין להסיק בהכרח שיותר אנשים נוסעים במוניות, אלא שמבין מי שמונית היא אמצעי תחבורה שכיח אצלו, יותר משתמשים באפליקציה. גט טקסי היא "תחנת המוניות" הגדולה בישראל מספר הנהגים בה מתקרב היום ל-2,500.

את העלייה במספר הנסיעות בשירות המכוניות המשותפות קאר טו גו, ניתן לתלות במבצע ההוזלה שעליו הכריזה החברה החודש, שהוריד את המחיר ב-20% ל-20 שקל לשעה ו-180 שקל ליום ובתעריפים הקילומטרים הפכו את הנסיעות הארוכות ליותר משתלמות. למתמודדים על המכרז להפעלת מכוניות משותפות בתל אביב, המכינים את עצמם להגשה בימים אלה, לעקוב אחר הנתונים ולשקללם בהצעות.

מדד התחבורה
 מדד התחבורה