ההתאחדות לכדורגל: השופט בר נתן הודה כי השתמש בצילומי הטלוויזיה

(עדכון) צוות השיפוט במשחק מכבי ת"א-עכו התוודה כי הסתייע, בניגוד לחוקה, בהילוך החוזר כדי לפסול פנדל שהוענק לעכו; לא ישפוט במשך חודש

צוות השיפוט שניהל אתמול (שבת) את משחק ליגת העל בכדורגל בין מכבי ת"א להפועל עכו (0-5) בבלומפילד, הודה היום כי השתמש, באופן חריג ואסור על-פי החוקה, בצילומי הטלוויזיה על מנת להיעזר בהם כדי לקבל החלטה בנוגע לשריקת פנדל לטובתה של האורחת.

האירוע המדובר התרחש בדקה ה-38 של המשחק, אז פסק השופט הראשי דניאל בר נתן על פנדל לזכות עכו בעקבות מה שפירש כנגיעת יד ברחבה, אך כעבור שתי דקות ביטל את ההחלטה. בין לבין, מצלמות הטלוויזיה "תפסו" את השופט הרביעי, זיו אדלר, ניגש למוניטור בצידי המגרש, ולאחר שהבין כי לא היתה נגיעת יד, פנה לקוון ניסן דוידי, שדיווח לבר נתן על הממצאים - אז החליט האחרון לבטל מיד לבטל את שריקתו.

היום, לאחר שמנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר שוחח עם יו"ר האיגוד בן ציון סלמן, נקבעה פגישה בין המנכ"ל לצוות השיפוט במשחק, במהלכה הבהיר הצוות כי "לטובת קבלת החלטה נכונה ומתוך רצון לסייע לשופט הראשי, אכן נעשה שימוש בצלמות הטלוויזיה" - כך ע"פ הודעת דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד. הצוות התנצל על התנהלותו והבהיר כי יקבל כל החלטה בעניינו.

לאחר דיון שנערך בוועדה המקצועית של האיגוד, הוחלט כי בר נתן, דוידי ואדלר יושעו משיפוט בשבת הקרובה. כמו כן, על-פי המלצתו של יו"ר האיגוד, הם צפויים לא לקבל שיבוצים לליגות המקצועניות (על ולאומית) בשלושת המחזורים שלאחר מכן.