השיחה: סוף שבוע של הגעה למצוות

אילו פוליטיקאים ומנהלי בית חולים הצטופפו בבר-מצווה של הבן של עוזרו הנאמן של הרב פירר? ■ את מי גייסה מנכ"לית אגודת הידידים של שיבא כדי לאסוף כספים לשיפוץ מחלקת המיון? ■ ואילו אירועים כיבד בנוכחותו המיליארדר היהודי-אוסטרלי פרנק לואי?

רבים מבכירי המשק מצאו את עצמם במהלך השבוע בחגיגות בר-מצווה. ברביעי בערב התכנסה הצמרת הפוליטית, הרפואית והמשפטית לחגוג את בר-המצווה של שמעון גשייד, בנו של עוזרו הנאמן של הרב פירר, מנחם גשייד, שנמנה בעבר על יועציו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. באולם בבני-ברק נצפו שר החוץ אביגדור ליברמן ורו"ח משה לאון, וליצמן ואנשיו; אנשי לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדורותיהם וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט; הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי; השופטת הילה גרסטל ושופט העליון יורם מלצר; ומנהלי בתי החולים גבי ברבש (איכילוב) וזאב רוטשטיין (שיבא).

למחרת חגגה בת-מצווה במלון קראון פלאזה בבירה ליהי בלשניקוב - בתם של אבי בלשניקוב - היו"ר היוצא של דירקטוריון ערוץ 10, ושל רעייתו רויטל. הנשיא שמעון פרס הגיע לברך. נצפו: שר החוץ אביגדור ליברמן; שרת המשפטים ציפי לבני; ראש עיריית ירושלים ניר ברקת; הבוסית לשעבר של בלשניקוב - דליה איציק; רני והילה רהב; אורי שני; מי שבחנה כניסה לערוץ 10, יפית גרינברג; מיכל גרייבסקי; רפי גינת; וגולן יוכפז.

שלמה עתליה עופרה ודידי שמלצר, עומר דמרי, סלים טועמה, יגאל ענתבי, חוגגים בר מצווה / צילום: אסף לב
 שלמה עתליה עופרה ודידי שמלצר, עומר דמרי, סלים טועמה, יגאל ענתבי, חוגגים בר מצווה / צילום: אסף לב

שלמה, עתליה, עפרה ודידי שמלצר, דמרי, טועמה וענתבי

החגיגות נמשכו בשבת בצהריים, אז התייצבו אורחים רבים בביתם של שלמה ועתליה שמלצר בסביון, כדי לברך את בתם עפרה ובעלה ישראל רייף, שציינו את הגעתו למצוות של בנם דידי. חצר הבית עברה מטמורפוזה ומעל הבריכה הוקם אוהל אירועים מפואר ומשוכלל, לארח את באי האירוע. על ההפקה המושקעת הופקד אלירן ברדוגו. כוכבי קבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב, סלים טועמה, עומר דמארי ויגאל ענתבי, הגיעו לברך את שמלצר הצעיר. עינת שרוף שרה ועשתה שמח ועל הבופה הופקד פול אסנהיים. בין המברכים נצפו: אחיו של חתן הבר-מצווה - גל וטל שמלצר; הדודים טובי וענבל שמלצר ואסי שמלצר; בועז ואיילה מולדבסקי; עמי וגילה לפידות; מני ויצמן; שלווה ויורם הסל; עופר עיני ורוית דום; מיכל וגיא ברעם, שהגיעו עם בנותיהם; יגאל וציפי לנדאו; רונן ורנדי פלד; רני והילה רהב; הראל ויזל; אילן ורונית חלפון; יהודית ואילן טל; יעל אלמוג; אבי ואירמה מיכאלי; צחי ועידו חג'ג'; דני וצילי נוה; אפי שטנצלר; שאול ואורית בן אדרת; דניאלה ורונן רייבנבך; עליזה ויוסי זאנה; ודני ומימי לוזון.

אבי מיכאלי, ישראל רייף, חוגגים בר מצווה לדידי שמלצר / צילום: אסף לב
 אבי מיכאלי, ישראל רייף, חוגגים בר מצווה לדידי שמלצר / צילום: אסף לב

אבי מיכאלי וישראל לייף

באותה השעה בדיוק במתחם ריברסייד שעל גדות נהר הירקון, איש העסקים והנדל"ן אייל בן ציון ורעייתו אורלי, מנהלת כספים של קרן ההון סיכון יוזמה, חגגו את בר-המצווה של בנם אופק. הסבא הגאה, סוכן השחקנים בועז בן ציון, והסבתא קטי, קיבלו גם הם את פני האורחים, בהם: חבר המשפחה - שר האוצר יאיר לפיד עם רעייתו ליהיא; אלי יצפאן; איילה חסון ושי נשר; דודתו של חתן השמחה מורן ובעלה בועז מאור; אבי ניר; גילה אלמגור ויעקב אגמון; עדי אשכנזי ובן זוגה איתן בן זקן; ששון גבאי; ליאור אשכנזי; ועוד.

גרינבוים מגייסת את ארצי

אגודת ידידי המרכז הרפואי שיבא, בהובלת המנכ"לית ורד גרינבוים, אירחה בשישי בצהריים את חברי האגודה בתיאטרון הבימה בתל-אביב, למופע התרמה מיוחד של הזמר שלמה ארצי. בפואייה של התיאטרון התכנסו מאות אורחים שרכשו כרטיסים להופעה, ועסקו במינגלינג ובנשנוש מנות קלות. מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, ויו"רית אגודת הידידים, גליה מאור, קיבלו את פני הבאים. לאחר מכן זרמו ההמונים פנימה כדי לצפות במופע. את ההכנסות מן האירוע, בסך כולל של כמיליון שקל, הוחלט להקדיש לחדר המיון בשיבא, שזקוק בדחיפות לעבודות הרחבה וחידוש - כדי לעמוד בביקוש ההולך וגובר. ארצי עצמו עמד בציפיות וידע להלהיב את הקהל המעונב בהופעה סוחפת שכללה את מיטב להיטיו.


יוסי וצביקה ויליגר עם ורד גרינבוים


ניר גלעד וזאב רוטשטיין


לוני הרציקוביץ

האזינו ומחאו כפיים: עו"ד אלי זהר, שהגיע היישר מחופשה של כל עובדי פירמת גולדפרב-זליגמן באילת; רוני ואלישבע מילוא; אלונה ברקת; אתי וגבי רוטר; יהושע מאור; אילן גרינבוים; ג'ני וחנינא ברנדס; שירה וישי דוידי; דורון ספיר; צביקה ויוסי ויליגר; יואב ונורית מנור, שהגיעו עם הנכדים; יורם אלטמן; איילת וצביקה ימיני, ששוחחו עם מיכה גייגר; לוני הרציקוביץ'; מושיק תאומים; אבי ואירמה מיכאלי; משה ופנינה קפלינסקי; עופר ורוית נמרודי, שפיזזו בהתלהבות בשורה הראשונה באולם; ניר גלעד; קובי לפידות, שהגיע עם בנותיו ואביו עמי; בת שבע בובליל; ורבים נוספים.

חגיגה בפילהרמונית

אירוע הגאלה השנתי של קרן התזמורת הפילהרמונית נערך בצהרי שישי במלון הילטון תל-אביב. בתוכנית האמנותית: מנצח התזמורת, מאסטרו זובין מהטה, והפסנתרן הטורקי פזיל סאי, במבחר מיצירותיו של מוצרט. קרן התזמורת הפילהרמונית והעומדים בראשה, היו*ר מיכאל צלרמאיר והמנכ"לית טלי גוטליב, גייסו בשנה החולפת תרומות בהיקף כולל של כ-11 מיליון שקל לתמיכה בתזמורת, זאת בנוסף לחלקה של הקרן במימון שיפוץ היכל התרבות, שעמד על כ-50 מיליון שקל. מדובר בסכום הגבוה ביותר שהצליחה לגייס קרן עבור גוף תרבות בתחום ה-performing arts בישראל.

פזיל סאי, זובין מהטה, יאר סרוסי, קרן התזמורת הפילהרמונית / צילום: סיון פרג'
 פזיל סאי, זובין מהטה, יאר סרוסי, קרן התזמורת הפילהרמונית / צילום: סיון פרג'

פזיל סאי, זובין מהטה ויאיר סרוסי

לאירוע בשישי, שנערך בחסות הפועלים והילטון תל-אביב, הגיעו בכירים רבים מן המגזר העסקי בהם יו"ר הבנק יאיר סרוסי ורעייתו ורד; מנכ"ל הבנק ציון קינן ורעייתו מירה; אלפרד וחוה אקירוב; המיליארדר היהודי-אוסטרלי פרנק לואי עם רעייתו שירלי; עמי וליזיקה שגיא; טובה וסמי סגול; דני וג'ניס גילרמן; אירית איזקסון; ומנכ"ל הפילהרמונית, אבי שושני.

אלפרד האביר

שגריר צרפת בישראל, פטריק מזונאב, העניק ברביעי דרגת אביר בלגיון הכבוד של צרפת לאלפרד אקירוב, מיייסד ויו"ר חברת הנדל"ן אלרוב. הטקס נערך בבית השגריר הצרפתי ביפו. אקירוב זכה לכבוד על פועלו העסקי והפילנתרופי, ועל היותו איש קשר קרוב של שגרירות צרפת ושחקן מוביל בפיתוח קשרי הכלכלה בין צרפת לישראל, כשכיהן בשנים 2010 עד 2012 כנשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת.

פרנק לואי, אלפרד אקירוב, רולנד כהן, אקירוב מקבל תואר אביר בלגיון הכבוד של צרפת / צילום: שגרירות צרפת
 פרנק לואי, אלפרד אקירוב, רולנד כהן, אקירוב מקבל תואר אביר בלגיון הכבוד של צרפת / צילום: שגרירות צרפת

פרנק לואי, אלפרד אקירוב וסר רונלד כהן

בין החברים שהגיעו לשמוח עם האביר: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט; המיליונר היהודי-אוסטרלי פרנק לואי; סר רונלד כהן; דליה איציק; רוני בר-און; דני גילרמן; איתמר רבינוביץ', חבר בדירקטוריון קרן אלרוב; ונאוה ברק ושלום זינגר.