משקיעי ביו-סל יפעלו לחלק מניות פרוטליקס כדיבידנד בעין

ביו-סל נסחרת ב-121 מיליון שקל, כאשר שווי אחזקתה בפרוטליקס, 16% מהחברה, שווה היום 210 מיליון שקל, דיסקאונט של 43%

כבר כ-3 שנים שמשקיעי ביו-סל הקטנים מעלים מעת לעת את האפשרות לפרק את החברה ולחלק את החזקתה העיקרית - 16% ממניות פרוטליקס - כדיבידנד בעין. ואולם, בעל השליטה בחברה זאב ברונפלד, לא מיהר עד כה לעשות זאת, אלא העדיף להמשיך להחזיק בחברה כמניית מעקב. היו דיונים לגבי הכנסת פעילות לחברה, אך הוכנסה רק פעילות קטנה של חברת אז איז, בהשקעת חלק קטן בלבד מהמזומן שבידי החברה, ובפועל היא המשיכה כמניית מעקב.

כעת, נכנסה קבוצת משקיעים חדשה לחברה, חתמה על הסכם שליטה והצהירה על כוונתה לחלק את המניות כדיבידנד בעין. הקבוצה מורכבת מהמוסדיים ברק קפיטל, דש, אמרטין והמשקיעים הפרטיים עזריאל ודוד וידרקר, עדי מירון וקושא ליאון. הללו חתמו על הסכם הצבעה משותף לפני כשבוע, ומחזיקים יחד כעת 24.82% מהחברה לעומת 21% של זאב ברונפלד. גם מגדל מחזיקה בחברה קצת מעל 5%.

על-פי הודעת החברה היום נאמר כי דירקטוריון החברה קיבל את ההחלטה, והמכתב חתום על-ידי ברונפלד. עם זאת, ברור למדי כי קבוצת המשקיעים החדשה היא שדחפה למהלך, תוך הבהרה כי אם לא יסכים ברונפלד לנקוט בו, יתפתח מאבק שליטה.

ביו-סל נסחרת ב-121 מיליון שקל, כאשר שווי אחזקתה בפרוטליקס, 16% מהחברה, שווה היום 210 מיליון שקל, דיסקאונט של 43%, אולם בהתחשב במיסוי ובעלות התהליכים שעוד צפויים עד שבעלי המניות של ביו-סל יראו את המניות של פרוטליקס בכיסם, הדיסקאונט האמיתי הוא נמוך יותר.

חלוקת המניות בצורה כזו עלולה להביא ללחוץ מטה על מניות פרוטליקס, שכן ביו-סל לא מכרה בשנים האחרונות מניות פרוטליקס, ואילו חלק מן המשקיעים הפרטיים שיקבלו את המניות, עשויים לעשות זאת.