צפו: מרפסות קרסו בבניין מגורים של גינדי השקעות בחדרה

במהלך הלילה קרסו 4 מרפסות בבניין שבנייתו הושלמה לאחרונה בשכונת דניה בחדרה ■ בנס אף אחד לא היה מתחת לבניין, שעדיין לא אוכלס ברובו, וטרם ידועה הסיבה לקריסה ■ עיריית חדרה הכריזה על הבניין כמסוכן

עיריית חדרה הכריזה היום על הבניין בחדרה, שבו קרסה אמש מרפסת, כמבנה מסוכן. בעיריית חדרה מסרו ל"גלובס" כי מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון הנחה את מהנדס העיר לבטל את טופס האכלוס שהונפק לבניין לפני מספר ימים. "מדובר בפרויקט שקיבל היתר בנייה לאחר הצגת כל האישורים הנדרשים על-פי חוק", מסרו בעירייה. "המבנה קיבל את כל האישורים לרבות אישורי קונסטרוקטור, יציבות המבנה, חוזק החומרים ואיכותם, על-ידי הגורמים המוסמכים כפי שנדרש, ורק לאחר השלמת כל האישורים כחוק התקבל טופס האכלוס".

עוד מציינים בעירייה כי "העירייה אינה קשורה במישרין למקרה ומי שאמור לתת את הדין הם מי שחתמו על האישורים עד כה. העירייה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ודורשת מהיזם בדיקה יסודית של המבנה ושל מבנה שני שכבר אוכלס ואף הוא הוקם על ידי חברת גינדי השקעות. דיירי הבניין הסמוך התבקשו שלא לעשות שימוש במרפסותיהם עד קבלת תוצאות בדיקת העמסה עדכנית. לשתי המשפחות המתגוררות בבניין הוצע דיור חלופי, אך נכון לשעה זו הם בחרו בהסדרים פרטיים. העירייה עומדת בקשר עם הדיירים בשני הבניינים".

יעקב זיגדון, מנכ"ל העירייה הוסיף כי העירייה לא מקלה ראש במקרה ודורשת מהיזם לתת תשובות בהקדם. "המקרה נמצא בחקירה משטרתית אבל כבר אפשר להגיד שמדובר בכשל חמור והתוצאה מדברת בפני עצמה. שתי המשפחות פונו מהבניין. במקביל, חייבנו את היזם לערוך בדיקות עומס על המרפסות של הבניין כמו גם על הבניין הסמוך שנבנה על ידי אותה החברה. הבדיקה הזו תתבצע תוך 14 יום במסגרתה יועמסו על המרפסות מיכלי מים גדולים שיבדקו כיצד המרפסות עומדות בעומס. את הבדיקה תבצע חברה חיצונית ועל היזם להגיש לנו את התוצאות של הבדיקה תוך שבועיים. במקרה והמרפסות לא יעמדו נשקול מה נעשה, אם ניתן לתקן או שהבניין ייהרס. בכל מקרה לא נאפשר אכלוס עד אז. מי שצריך לפצות את המשפחות זה היזם".

חברת גינדי השקעות דיווחה לבורסה לניירות ערך, כי בעקבות קריסת המרפסת, בוטל טופס האכלוס לבניין, אותו קיבלה החברה בימים האחרונים. בנוסף דיווחה החברה כי לא היו נפגעים כתוצאה מקריסת המרפסת, וכי האחריות על האירוע נוטלת על החברה המבצעת של הפרויקט - אורתם מליבו.

מוקדם יותר מסר צבי וילדר דובר גינדי השקעות כי "החברה הקבלנית שבנתה את הבניין בחדרה ואחראית כקבלן מבצע על איכות הבניה, הינה חברת "אורתם מליבו", שנדרשה לבדוק באופן מיידי את הסיבות שגרמו למקרה ולבצע את כל הדרוש בנושא. חברת גינדי היזמית של הפרויקט תלווה את כל התהליך מול החברה הקבלנית ומול הדיירים. החברה תעמוד לצד הדיירים ותסייע להם ככל שניתן".

מחברת אותרם מליבו נמסר כי "נציגינו וגורמים חיצוניים לחברה, נמצאים בשטח ובודקים את כל האספקטים שגרמו לכשל, לרבות תכנון הפרויקט שלא נעשה על ידינו. חשוב להדגיש, כי חברתנו בנתה ומסרה במהלך השנים אלפי יחידות דיור ומעולם לא נקשר שמנו לאירועים מסוג זה".

מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל
 מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל

מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל
 מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל