מחר: שביתה כללית בכל 125 סניפי דיסקונט

ריקי בכר, יו"ר ועד העובדים של הבנק: "לצערי, ההנהלה לא יודעת לנהל מו"מ; אפשר היה לגמור את הסכסוך כבר שלשום"

‎‎אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, מחר (ג') צפויה שביתה כללית בת יום אחד בבנק דיסקונט, ו-125 הסניפים יהיו סגורים. "לצערי, ההנהלה לא יודעת לנהל מו"מ; אפשר היה לגמור את הסכסוך כבר שלשום", אמר ל"גלובס" ריקי בכר, יו"ר ועד העובדים של הבנק.

‏לדברי בכר‏, לאחר השביתה בת היום, צפויים העובדים לחזור לעיצומים שהחלו לפני כמה שבועות - עובדי הבנק לא יאספו דואר, צעד שעלול לשבש את היכולת להפקיד צ'קים בבנק. בגין עיצומים אלה, ניכתה בעבר הנהלת הבנק 20% משכר העובדים. כמו כן, בכר לא שולל את האפשרות כי בהמשך יתקיימו שביתות נוספות בנות יום אחד ואולי יותר.

‏נזכיר כי סכסוך העבודה בדיסקונט החל לפני 8 חודשים‏, על רקע גיבוש הסכם השכר בבנק. זו הפעם הראשונה מאז הוכרז הסכסוך, שהבנק ישבות ליום שלם. סכסוך העבודה נובע בעיקר מכך שבכר דורש כי הבנק ימשיך במתכונת מנגנון הטייס האוטומטי, הכוללת תוספת שנתית של 5% בשכר, ואילו בהנהלת הבנק, בראשות יוסי בכר וראובן שפיגל, מעוניינים לתת תוספות נמוכות יותר משמעותית, וכן שהן יהיו דיפרנציאליות - כלומר בעלי שכר נמוך יקבלו תוספת גדולה יחסית, ואילו אלו בעלי השכר הגבוה לא יקבלו תוספת בכלל. בכר מתנגד בכל תוקף להצעה. נוסף על כך, בין הצדדים ישנם חילוקי דעות גם בעניינים נוספים הקשורים בהחלת שעון נוכחות בכל מתקני הבנק (כיום הדיווח על הנוכחות ידני), וכן בסוגיות נוספות הקשורות לניוד עובדים ולגמישות ניהולית.

‏עוד נציין כי היחסים בין בכר להנהלת הבנק החריפו, לאחר שהנהלת הבנק הודיעה ליו"ר הוועד כי לא תאריך את חוזהו המסתיים בסוף מארס הבא. למרות המתח, בין הצדדים מתקיימות פגישות בניסיון לקדם את פתרון הסכסוך, ואולם לאור השביתה מחר, נראה כי הסכסוך אינו קרוב לפתרון.

‏מדיסקונט נמסר: "הנהלת הבנק והדירקטוריון רואים בהחלטה להשבית את הבנק, התנהלות פרועה ובלתי מובנת של ועד העובדים בהובלת ריקי בכר, אשר מסיים את תפקידו בעוד 3 חודשים. הנהלת הבנק נחושה ולהמשיך לפעול מתוך אחריות לחוסנו של הבנק, לקוחותיו ועובדיו".