אפל בחוזה עם צ'יינה מובייל: תנסה להכפיל מכירות האייפונים בסין

אחרי משא ומתן שנמשך שנים חתמה אפל על חוזה עם רשת הסלולר הגדולה בעולם ■ החברה, שלה 760 מיליון לקוחות, תתחיל לקבל הזמנות עבור מכשירי אייפון ב-25 בדצמבר

חברת אפל חתמה על הסכם עם צ'יינה מובייל (China Mobile) למכירת מכשירי אייפון. צ'יינה מובייל היא רשת הסלולר הגדולה בעולם. המשא ומתן נמשך מספר שנים.

אפל מסרה, כי במסגרת העסקה - שבכוחה להוסיף מיליארדי דולרים להכנסותיה - תוכל צ'יינה מובייל להציע ללקוחותיה מכשירי אייפון החל מה-17 בינואר. פרטים על התמחור והזמינות של מכשירי אייפון מדגמי S5 ו-C5 יפורסמו במועד מאוחר יותר, כך נמסר בהודעה.

חברת China Mobile, שלה 760 מיליון לקוחות, תתחיל לקבל הזמנות עבור מכשירי אייפון ב-25 בדצמבר, כך מסרה החברה בחשבון המיקרו בלוגינג שלה, באתר Sina-Weibo.

שיתוף הפעולה יספק דחיפה לאפל במדינה שבה היא מפגרת אחרי המתחרות שלה, על אף שסין היא השוק השני בגודלו של החברה אחרי ארה"ב. כמו כן, היא תעניק לאפל תחמושת נוספת בתחרות הגלובלית ההולכת ומחריפה עם חברת סמסונג הדרום קוריאנית.

אפל לא מסרה פרטים לגבי התנאים הכספיים של ההסכם. טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר בהודעה כי סין היא שוק חשוב ביותר מבחינת החברה מקופרטינו.

במדינה שבה המכירות של טלפונים חכמים משגשגות, אפל מפגרת אחרי המתחרות. מספר המסירות של מכשירי אייפון במדינה עלה ב-32% נכון לרבעון השלישי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כמחצית ביחס לקצב המכירות של קבוצת לנובו הסינית, שקצב הגידול שלה עמד על 64% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד.

על פי חברת המחקר פורסטר, China Mobile תסייע לאפל למכור 17 מיליון מכשירים חדשים בשנת 2014 לבדה - יותר מ-16.8 מיליון מכשירי האייפון שאפל מכרה בסין העממית ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר, כך על פי נתונים של חברת Forrester.

לאחר הגל הראשון, רוב הסיכויים שאפל תמצא את עצמה שוב במאבק שיווק יקר מול חברת סמסונג.

בעלת השליטה: ממשלת סין

העסקה נמצאת במשא ומתן זה מספר שנים. במהלכו ביקרו בכירים מאפל מספר פעמים במטה המפעילה בבייג'ין, שנמצאת בבעלות המדינה. המשא ומתן היה בעייתי, בין היתר בשל מחלוקות על פרטים כמו חלוקת הכנסות, כך אמרו אנליסטים.

עד עתה, China Mobile היתה המפעילה היחידה בסין שטרם הציעה ללקוחותיה מכשירי אייפון, זאת בשל בעיות תאימות עם טכנולוגיית הוויירלס G3 של המפעילה.

ב-4 בדצמבר, העניקו הרגולטורים הסיניים רישיונות לרשתות ויירלס G4 ל-China Mobile, China Unicom Hong Kong ו-China Telecom Corpוהסירו את החסם האחרון לעסקה, שמשקיפים בענף ציפו לה זה זמן רב.

הדגמים העדכניים ביותר של האייפון תומכים בטכנולוגיית G4 בשם TD-LTE.

על פי הערכות של China Telecom Corp, יש לה כבר 45 מיליון משתמשי אייפון המשתמשים ברשת שלה. אולם המנויים הללו יכולים להשתמש רק במהירויות של רשת הווירלס 2G של החברה, שהיא איטית יותר.

אפל מסתערת על סין
 אפל מסתערת על סין