פייננשל פייר-פליי: מועדונים מרומניה, לטביה ואוקראינה הורחקו מאירופה

אופ"א הודיעה כי פטרולול פלוישטי, סקונטו ריגה ומטלורג דונייצק לא יוכלו להשתתף במפעלים שלה עקב אי-עמידה בחובות לקבוצות אחרות ולשחקנים

אופ"א הודיעה כי הטילה סנקציות על שישה מועדונים מאירופה שנחקרו בחודשים האחרונים בחשד להפרת רגולציות הפייננשל פייר-פליי. מדובר בהפרות של החוקים הפיננסיים החדשים והמדוברים - אבל כאלו הנוגעים לחובות כלפי מועדונים אחרים וכלפי שחקנים, ולא קשורים לתקנות הברייק-איבן.

את העונש החמור ביותר קיבלו סקונטו ריגה הלטבית, מטלורג דונייצק (אוקראינה) ופטרולול פלוישטי (רומניה), שהורחקו מהשתתפות במפעל אירופי בפעם הבאה שיעפילו אליו. בנוסף, קבוצות אלו נקנסו בסכומים שנעו בין 40 ל-80 אלף אירו.

פאנדורי הרומנית יצאה יותר בזול, עם קנס בלבד - של 40 אלף אירו, בעוד שלאסק ורוצלאב הפולנית נענשה בקנס של 20 אלף אירו. ויטוריה גימראייש הפורטוגלית קיבלה רק אזהרה.

יש לציין כי הסעיפים היותר משמעותיים במסגרת רגולציות הפייננשל פייר-פליי, ואלו שאמורים להשפיע על המועדונים הגדולים - דורשים מהקבוצות באירופה לרשום איזון תפעולי (תקנת הברייק-איבן), או הפסדים שלא יעלו על 45 מיליון אירו בשתי העונות 2011/12 ו-2012/13 (בתנאי שאלו כוסו לחלוטין על-ידי בעלי הבית של המועדונים, או על-ידי משקיעים כאלו ואחרים). במהלך החודשים הקרובים אמורה אופ"א, אחרי סיום בחינת הדוחות הכלכליים לתקופות הנ"ל, להודיע איזה מועדונים הפרו את התקנות, אם בכלל. הסנקציה המשמעותית ביותר שיכולה להטיל אופ"א על הפרות כאלו היא, כאמור, הרחקה מהשתתפות במפעלים שלה - ליגת האלופות והליגה האירופית.