"הליגה העשירה באירופה" מעבירה רק 130 אלף אירו לכל קבוצה

מינהלת הליגה בספרד תעניק בעונה הקרובה למועדוני הכדורסל שלה, שחלקם נאנקים תחת חובות, סכום נמוך יותר מזה שמחלקים בישראל

הליגה הספרדית בכדורסל (ACB) נחשבת לעשירה ביבשת, בזמן שבמקביל היא עסוקה במאבק הישרדות כלכלי. האתר "דיאריוגול" מדווח כי מינהלת הליגה הספרדית הגיעה לאחת מנקודות השפל מאז הוקמה, והשנה תעביר לכל אחת מ-18 הקבוצות סכום של 130 אלף אירו בלבד. עד כמה זה נמוך? קבוצות ליגת העל בישראל יקבלו ב-2013/14 בסביבות 250 אלף אירו ממינהלת הליגה שלנו. בסך הכל תעביר מינהלת הליגה הספרדית 2.3 מיליון אירו לקבוצות, המהווים כ-15% בלבד מהסכום שתכניס המינהלת העונה ושצפוי להסתכם ב-15.2 מיליון אירו.

אפיק ההכנסה העיקרי של המינהלת הוא הכנסות מספונסרים בסך 9.9 מיליון אירו (מתוך זה 7.5 מיליון אירו מהספונסר הראשי Endesa), כאשר במקביל זכויות השידור צנחו העונה לסכום מינימלי, הנמוך ביותר מאז הוקמה המינהלת - כ-1.5 מיליון אירו.

בתוך כך, נאלצת המינהלת לממן עלויות תפעול כבדות, ביניהן תשלום לשופטי הליגה בסך 2.5 מיליון אירו; כמו בישראל, גם בספרד משלמת המינהלת זיכיון לאיגוד הכדורסל המקומי - כשהסכום עומד על 270 אלף אירו לעונה.

קבוצות הליגה הספרדית דיווחו על חובות כוללים בסך 53 מיליון אירו, אלא שבמועצת הספורט הספרדית - הגוף הממשלתי האחראי על הספורט במדינה - טוענים שהחובות גבוהים הרבה יותר ומסתכמים ב-114 מיליון אירו.

אגב, בעקבות המצב של רוב הקבוצות בליגה, שחלקן נמצאות קרוב לקריסה, ביטלה לא מכבר המינהלת את תקציב המינימום שעמד על כ-3 מיליון אירו לקבוצה - סיטואציה שהביאה לכך שקבוצה אחת (ויאדוליד) משחקת העונה בליגה עם תקציב של 1.1 מיליון אירו בלבד.