הסכם מס סידר לשופרסל רווח חד-פעמי של 20 מ' ש' ברבעון

אלרוב תערער לרשות המסים על דרישת תשלום של 32 מיליון שקל בגין שומות מס לשנים 2008-2011

הסדר מס שגיבשה רשת שופרסל עם רשות המיסים צפוי להניב לה רווח חד-פעמי של 20 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה. כך עדכנה הבוקר רשת הקמעונות שבשליטת קבוצת אי.די.בי.

מדובר בהסכם שומות שעליו חתמו הצדדים, בנוגע לשנות המס 2008-2011.

סכום זה יסייע לשופרסל להציג שיפור ברווחיה בסיכום שנתי, אחרי שבתשעת החודשים הראשונים של 2013 רשמה ירידה של 8% ברווח הנקי שלה, שעמד על 132 מיליון שקל.

השחיקה ברווח נרשמה בעקבות עלייה בהוצאות המימון ובהוצאות מס, ובעקבות כך שב-2012 נהנתה שופרסל מהכנסות חד-פעמיות ממימושי נדל"ן.

אתמול עלתה שופרסל לכותרות, לאחר שביהמ"ש המחוזי בירושלים הרשיע את מנכ"ל הרשת לשעבר, אפי רוזנהויז, את סמנכ"ל הסחר לשעבר, אלי גידור, ואת הרשת עצמה, בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים, ובין היתר בארבע עבירות של ניסיון להסדר כובל בפרשת הורדת מוצרים של ספקים מרכזיים במשק ממדפי שופרסל.

לקראת סוף השנה פרסמו לאחרונה כמה חברות נוספות עדכונים בנוגע לשומות מס. חברת הנדל"ן אלרוב ישראל דיווחה אמש על קבלת דרישת תשלום של 32 מיליון שקל, לא כולל הפרשי הצמדה וריבית, בגין שומות מס לשנים 2008-2011. החברה שבשליטת אלפרד אקירוב ציינה בעדכון, כי היא חולקת על עמדת רשות המיסים, ומתכננת לערער על דרישה זו.

חברת הליסינג שלמה החזקות שבשליטת שלמה שמלצר עדכנה מוקדם יותר השבוע על שומות מס לשנים 2006-2008 שהגיעו אליה מרשות המיסים, אשר משמעותן היא הקטנת ההפסדים לצורכי מס בסכום של 278 מיליון שקל, ודרישה לתשלום מס של 13.5 מיליון שקל. בין שלמה לבין רשות המסים קיימת מחלוקת בנוגע לסיווג הכנסות ממכירת רכבים בתום תקופת השימוש בהם - כהכנסה מעסק, או לחלופין כהכנסות הוניות.

מועדון 365 מקבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט עדכנה מוקדם יותר החודש על קבלת שומות מס בגין השנים 2007-2010 בסך של 28 מיליון שקל.

בחברה חולקים על הדרישה ומתכננים לערער בעניין לביהמ"ש. המחלוקת במקרה הזה נוגעת לייחוס הוצאות מימון להכנסות דיבידנד ולהיוון הוצאות מימון לעלות נכסים.