"פוליטיקה קטנה תוקעת קידום התיקון לחוק הדיור הציבורי"

יו"ר ועדת הכלכלה ברוורמן: אני מחויב לקדם את התיקון לחוק על מנת לאפשר לזכאים לרכוש את הדירות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, החלה היום לדון בתקנות שהגיש משרד הבינוי והשיכון, מתוקף חוק הדיור הציבורי, שנועדו להסדיר נושאים הקשורים להליך מכר הדירות. מדובר בתקנות שהוגשו לוועדה עוד בטרם אושר סופית התיקון שמקדמת הממשלה לחוק הדיור הציבורי, שלפי משרד השיכון נועדו להסדיר את מכירת הדירות.

היו"ר ברוורמן אמר כי הוא מחויב לקדם את התיקון לחוק על מנת לאפשר לזכאים לרכוש את הדירות, והוסיף כי הוא דן עם שרי האוצר והשיכון על מתווה שיאפשר "מכירת דירות לזכאים, לצד תקווה אמתית לבאים בתור". עם זאת הוא ציין כי הצעת התיקון לחוק אושרה בקריאה ראשונה כבר לפני כחודש, ומאז לא נקבע איזה ועדה תכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. "פוליטיקה קטנה תוקעת את קידום הצעת התיקון לחוק, ומונעת מהזכאים לרכוש את הדירות", אמר ח"כ ברוורמן.

נציג משרד השיכון בדיון, עו"ד אלעזר במברגר, הסביר כי התקנות מכינות את התשתית למהלך ההיסטורי של מכירת הדירות. לדבריו, התקנות נועדו להסדיר, בין היתר, את אופן הגשת בקשת הרכישה, תנאי התשלום, הנחיות לביצוע שמאות לדירה, הוראות בקשר לנכים, אופן קביעת דייר ממשיך ועוד.

ח"כ איציק שמולי אמר כי: "הממשלה אומרת בקול רם שהיא מפסיקה להאמין בדיור ציבורי, ועוברת למנגנון סיוע אחר ורוצה לשנות סדרי עולם". הוא הוסיף כי הוא מתנגד למעבר לסיוע בשכר דירה, אולם אם הממשלה בכל זאת מתכוונת לעשות זאת צריך להבטיח שכספי המכירה לא יופנו לשימושים אחרים.

הוועדה החלה לדון בתקנות אך מפאת קוצר הזמן לא סיימה לאשרן. במהלך הדיון עלו סוגיות שקשורות לתקרת מחיר הדירה לצורך חישוב ההנחה (שעומדת לפי החוק המקורי על 705 אלף שקל), וכן לקביעה כי גם מי שברשותו הון בסך 350 אלף שקל לא ייגרע מרשימת הזכאים. ח"כ יצחק וקנין הזכיר כי מדובר בסכומים שנקבעו בחוק לפני כ-15 שנה ויש לעדכנם כלפי מעלה בתיקון החוק ולא בתקנות. אחרת, הזהיר ח"כ וקנין, לא יהיו זכאים לרכישה.