קל אוטו תפצה חברה קבלנית ב-620 אלף ש' בגין אובדן רווחים

אובדן הרווחים נבע מעיכוב בהקמת פרויקט ■ פסק הדין קובע כי לא די בכך שחברה שהתנגדה לבצע פרויקט נדל"ן עם שותפותיה בקרקע נאלצה למכור את חלקה, היא גם נדרשת לשלם פיצוי בגין העיכוב שגרמה במימוש הפרויקט

חברת הליסינג קל אוטו חויבה לפצות את החברה הקבלנית מוריס אגבבה ב-620 אלף שקל בגין הפסדים שנגרמו לה כתוצאה מעיכוב בהקמתו של פרויקט מסחר, סמוך להיכל הספורט נוקיה בתל אביב.

תחילת הפרשה בשנת 2009 כאשר חברת אגבבה ניהלה מו"מ לרכישת שטח של 674 מ"ר ברחוב אנילביץ' 52, עליו התכוונה להקים פרויקט מסחרי. המו"מ נוהל מול שבע חברות שהיו בעלות זכויות בקרקע, בינהן גם קל אוטו, שהחזיקה ב-20% מהשטח, והייתה היחידה שהתנגדה למכירה.

אגבבה הגישה תביעה נגד קל אוטו ובית המשפט קבע כי התנגדות קל אוטו לחתום על הסכם המכר נעשתה בחוסר תום לב ובניגוד להוראות הסכם השיתוף עליו הייתה חתומה קל אוטו יחד עם יתר השותפות בקרקע - הסכם אשר קבע כי לצורך מכירת המקרקעין די ברוב של 60% מהשותפות.

קל אוטו הגישה על פסק הדין ערעור לבית המשפט העליון ובקשות לעיכוב ביצוע, אך בסופו של דבר הערעור שהוגש על ידה נמחק ובקשות לעיכוב ביצוע פסק הדין נדחו גם הן, וקל אוטו נאלצה למכור את חלקה.

לאחר שניתן פסק הדין שחייב כאמור את קל אוטו לחתום על הסכם המכר, הוגשה על ידי אגבבה, באמצעות עוה"ד מנחם אברמוביץ ויונתן דורי ממשרד המבורגר עברון, תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין הנזקים הכספיים שנגרמו לה כתוצאה מהעיכוב בבנייתו של הפרויקט, וכן אובדן רווחים מדמי שכירות.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב יהושע גייפמן קבע כי קל אוטו ניסתה בכל דרך לסכל את העסקה בין אגבבה לבין השותפות האחרות בקרקע. בית המשפט העריך את הנזקים שנגרמו לאגבבה בסך של למעלה מ-1.5 מיליון שקל, ואולם פסק לה תשלום של 620 אלף שקל. בנוסף, חויבה קל אוטו בהוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.

חברת אגבבה יוצגה ע"י עוה"ד מנחם אברמוביץ ועו"ד יונתן דורי ממשרד המבורגר עברון ושות'. קל אוטו יוצגה על ידי עוה"ד רמי לנדא ויניב גולדברג ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.