מוכנים למונדיאל? הגג באצטדיון בברזיליה דולף

ליקויים במגרש העצום בבירת בברזיל (73 אלף מקומות), שנבנה בהשקעה של יותר מחצי מיליארד דולר ואמור לארח שבעה משחקים מהגביע העולמי

נמשכות הבעיות באצטדיונים בברזיל לקראת מונדיאל 2014 שיערך במדינה הדרום אמריקאית. אחרי שבמגרש בסאו פאולו התרסק מנוף שגרם לקריסה של אחד מהיציעים, גם באחד המתקנים היקרים ביותר שנבנו או שופצו לקראת הגביע העולמי מתגלים ליקויים חמורים.

מדובר על "האצטדיון הלאומי של ברזיליה מאנה גרינצ'ה", שנחנך לראשונה בבירה הברזילאית ב-1974, ונהרס בשנת 2010 על מנת לעבור חידוש ושדרוג עבור המונדיאל בשווי כולל של למעלה מחצי מיליארד דולר. בשבוע שעבר, במהלך משחק של נבחרת הנשים של ברזיל מול צ'ילה, גשם שוטף הצליח לגרום לגג החדש במגרש לדלוף, במה שגרם לאלפי צופים להירטב.

Secopa, הסוכנות הממשלתית המקומית שמנהלת את המגרש, תדרוש הבהרות מהקבלנים שבנו מחדש את האצטדיון. בכל מקרה, היא לא מתרגשת יתר על המידה מהליקויים: "צריך לזכור שזה מגרש חדש, גרנדיוזי ומורכב, חלקים קטנים ממנו עדיין נבדקים ומתוקנים, אבל אין שום דבר שמסכן או יפריע לקיום של אירועים באצטדיון", מצוטטת הסוכנות ב"ניו יורק טיימס".

אצטדיון מאנה גרינצ'ה אירח ביוני האחרון את משחק גביע הקונפדרציות בין בין ברזיל ליפן, ומאז התקיימו בו עוד 17 אירועים גדולים אחרים - ביניהם מספר משחקים מהליגה הראשונה בברזיל.

האצטדיון מכיל 73 אלף מקומות, ובמונדיאל אמור לארח לא פחות משבעה משחקים: בשלב הבתים יתקיימו בו המפגשים שווייץ-אקוודור, קולומביה-חוף השנהב, קמרון-ברזיל ופורטוגל-גאנה; לאחר מכן הוא יארח משחק אחד משמינית גמר המונדיאל, משחק אחד מרבע הגמר, ואת המשחק על מקומות 3-4.

במהלך עבודות הבנייה והשדרוג של 12 האצטדיונים שיארחו את גביע העולם בברזיל, מצאו את מותם חמישה פועלים בסך הכל עקב תאונות עבודה, אחד מהם במגרש המדובר בברזיליה.