לפיד וגרמן מעבירים 570 מיליון שקל לקופות החולים

360 מיליון שקל יועברו לחיזוק האיתנות הפיננסית של קופות החולים (90 מיליון שקל לכל קופה) ו-60 מיליון שקל למבחני תמיכה בקופות החולים עבור טיפולי שיניים

שר האוצר יאיר לפיד ושרת הבריאות יעל גרמן הודיעו היום (ה') על חיזוק מערכת הבריאות הציבורית בעזרת תוספת תקציב של 570 מיליון שקל, כפי שפורסם אתמול ב"גלובס". בקופות החולים הגדולות מתחו ביקורת על כך שכל קופה קיבלה סכום דומה, ללא קשר למספר החברים בקופה.

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים בבית החולים "זיו" בצפת, הם מסרו כי 360 מיליון שקל יועברו לחיזוק האיתנות הפיננסית של קופות החולים (90 מיליון שקל לכל קופה) ו-60 מיליון שקל למבחני תמיכה בקופות החולים עבור טיפולי שיניים.

בנוסף, 150 מיליון שקל יוקצו לנושאי תשתית וטכנולוגיה לפי הפירוט הבא:

■ 45 מיליון שקל עבור רכש מכשירי MRI בבתי חולים פריפריאליים, לרבות בתי חולים בבעלות שירותי בריאות כללית, לטובת הנגשת שירותים מתקדמים והגברת זמינותם לתושבי הפריפריה.

■ מיליון שקל להשלמת פרויקט לאומי למיגון מיטות אשפוז בצפון הארץ לשעת חרום (בי"ח רמב"ם).

■ 15 מיליון שקל להקמת מאיץ קווי בבית החולים זיו בצפת שיאפשר מתן טיפולים בהקרנות לחולי סרטן, אשר אינם זמינים כיום מצפון לחיפה.

■ 20 מיליון שקל פיתוח פרויקט מידע לאומי במערכת הבריאות כחלק מהיערכות הממשלה במסגרת מיזם "ישראל דיגיטלית", שיאפשר שיתוף מידע בין בתי חולים לקופות חולים לטובת שיפור הטיפול באזרח ושמירת רצף הטיפול.

■ 10 מיליון שקל לחיזוק מרכזים לרפואה דחופה, לפי תכנית שתסוכם במהלך 2014.

■ 20 מיליון שקל הצטיידות לבתי חולים כלליים על פי תכנית שתסוכם במהלך 2014.

"בתי החולים בפריפריה נותנים טיפול למספר גדול של תושבים בפרישה גיאוגרפית משמעותית. לכן חשוב כל כך להציב את המרכז הרפואי זיו, כמו גם בתי חולים נוספים בפריפריה, בחזית הציוד והמכשור הרפואי", מסר לפיד.

גרמן הוסיפה כי "תושבי צפת לא צריכים לנסוע לחיפה ואף למרכז הארץ כדי לקבל שירותי בריאות. אחד מעמודי האש במשרד הבריאות הוא צמצום פערים. משום כך, ניהלנו בשבועות האחרונים שר האוצר ואני משא ומתן על תקציבים כדי להעניק למערכת הבריאות את התקציבים שמגיעים לה, עם דגש על הפריפריה, שצפת היא מסמליה".