שינויים במגדל: עופר אליהו מונה למנכ"ל מגדל חברה לביטוח

לאחר כ-5.5 שנים כמנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל, יונל כהן עוזב את החברה בסוף החודש, וזה קורה עוד קודם להגיעה של ענת לוין ■ החברה הודיעה על 2 מינויים זמניים בהמתנה לבואה של ענת לוין

לאחר כ-5.5 שנים כמנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל, יונל כהן עוזב את החברה בסוף החודש, וזה קורה עוד קודם להגיעה של ענת לוין. עקב כך מודיעה החברה על מינויו הצפוי של עופר אליהו, בנו של בעל השליטה בקבוצה שלמה אליהו, למנכ"ל החברה הבת מגדל חברה לביטוח - שמהווה את הפעילות העיקרית של הקבוצה, כשבמקביל היא מכריזה גם על שני מינויים זמניים בצמרת הקבוצה בהמתנה לבואה של מנכ"לית מגדל אחזקות הבאה והיו"רית המיועדת לחברה הבת מגדל ביטוח, ענת לוין.

מגדל הודיעה היום (ה') על מינויו של עופר אליהו, בנו של בעל השליטה וכיום משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת לקוחות, ערוצי הפצה ושירות של מגדל חברה לביטוח ובעבר מנכ"ל אליהו חברה לביטוח במשך שנים רבות, לתפקיד מנכ"ל מגדל ביטוח. משום האיסור על כך ששלמה אליהו, בעל השליטה ויו"ר קבוצת מגדל, יכהן כיו"ר החברה שבניהול בנו, הודיעה הקבוצה גם על שני מינויים זמניים: את תפקידו של יונל כהן כמנכ"ל החברה האם הציבורית מגדל אחזקות ימלא באופן זמני, עד הגיעה של לוין, ערן צ'רנינסקי, מנהל כספים בחברה וראש חטיבת פיננסים ואקטואריה בחברה הבת מגדל ביטוח.

במקביל, הדירקטורית עו"ד רונית אברמזון תמונה ליו"ר זמנית של החברה הבת מגדל ביטוח. בעל השליטה שלמה אליהו פורש מתפקיד יו"ר מגדל ביטוח תוך שהוא נותר בתפקיד יו"ר החברה האם מגדל אחזקות הציבורית.

מינויה הזמני של אברמזון נעשה על רקע פרישתו של יונל כהן מתפקידו כמנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל ולאחר פרישתו של היו"ר הקודם אהרון פוגל, ובשל העובדה כי שלמה אליהו, בעל השליטה ויו"ר החברה האם מגדל אחזקות, לא רשאי לשמש כיו"ר של חברת הביטוח לכשזו תעבור בקרוב לניהולו של בנו עופר אליהו, על פי הציפיות.

אברמזון תכהן בתפקיד יו"ר מגדל חברה לביטוח עד אשר ענת לוין תיכנס לכהונתה כמנכ"ל מגדל אחזקות וכיו"ר החברה הבת מגדל ביטוח. זה יקרה רק לאחר שלוין תסיים את תקופת ההודעה המוקדמת לה היא מחויבת כלפי בנק הפועלים.

עו"ד אברמזון מכהנת כיום כדח"צ בחברת כרמל אולפינים, בעמותת קרן ירושלים ובעמותת שילוב - מכון לטיפול משפחתי. בקבוצת מגדל היא משמשת מאז פברואר 2009 כדירקטורית במגדל אחזקות הציבורית, מגדל ביטוח ומגדל שוקי הון. אברמזון, בת 56 ונשואה + 3, הייתה בעברה עו"ד בלשכה המשפטית במשרד האוצר ולאחר מכן שימשה כיועצת המשפטית של רשות החברות הממשלתיות. לאחר מכן כיהנה במשך שנים כסמנכ"ל ומנהלת מערך הייעוץ המשפטי והיועצת המשפטית הראשית של בנק דיסקונט, ומ-2006 היא עו"ד פרטית.

צ'רנינסקי, בן 51, מכהן כמנהל הכספים של קבוצת מגדל מאז אפריל 2009. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת ת"א, ובעבר הוא שימש כחשב הראשי של קבוצת מגדל.

לפני קצת יותר מחודש דיווחה מגדל כי לאחר כ-3.5 שנים כמשנה למנכ"ל וראש חטיבת שווקים פיננסיים בבנק הפועלים, לוין שבה לקבוצת הביטוח, שבה שימשה בתפקידה האחרון כמשנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות - תפקיד שמילאה במשך כ-8 שנים. לוין תחליף בתפקיד מנכ"ל קבוצת מגדל אחזקות הציבורית את יונל כהן ותכהן כיו"ר מגדל ביטוח. יונל כהן כיהן במספר תפקידים בקבוצה ובראשם מנכ"ל מגדל אחזקות ומנכ"ל מגדל ביטוח, כשלאורך מרבית כהונתו היה לו יו"ר אחד בשתי החברות הללו - אהרון פוגל.

אליהו רכש את השליטה במגדל (69.1%) מג'נרלי האיטלקית בתמורה לכ-3.55 מיליארד שקל בסוף אוקטובר 2012. מגדל הינה קבוצת הביטוח הגדולה במשק והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-6.4 מיליארד שקל לאחר שמתחילת השנה עלתה בכ-12%. החברה מתמקדת בתחומי החיסכון לטווח ארוך כאשר בימים אלה היא עוברת שינוי, שבמסגרתו החברה שמה דגש על פעילויות הביטוח הכללי - תחום מומחיותם של שלמה ועופר אליהו - וביטוחי הבריאות.